مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۷۰ مکان به دلیل تخلفات کرونایی پلمب شده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به انجام بیش از ۷۶۰۰ بازدید از اماکن عمومی و گردشگری و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان در طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: تاکنون ۷۰ مکان به دلیل تخلفات کرونایی پلمب شده اند.

او با اشاره به شروع طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ماه، گفت : این طرح که اجرای آن تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، امسال با اولویت نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مربوط به کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: در این طرح بیش از ۲۹۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای استان در قالب ۷۳ تیم عملیاتی فعالیت دارند.

کرمی افزود: این بازرسان در طول مدت اجرای طرح از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب بصورت حضوری و عملیاتی تمام اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و گردشگری و ... را بصورت سرزده مورد بازدید قرار می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: درطول مدت اجرای طرح تا دیروز در مجموع ۷۶۰۰ مورد بازدید از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی سطح استان صورت گرفته که منجربه صدور ۲۰۰ مورد اخطار بهداشتی شده است.

کرمی گفت: با توجه به بازدید‌های صورت گرفته تاکنون ۷۰ مکان و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل تخلفات کرونایی پلمب شده اند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها در این طرح، کشف و جمع آوری مواد غذایی فاسد، غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته است که در همین راستا در طول مدت اجرای طرح تاکنون بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته کشفیات داشته ایم.

کرمی با بیان اینکه اطلاع رسانی‌های لازم از طریق مراکز بهداشت شهرستان‌ها صورت گرفته گفت: در هر شهرستان شماره‌ای برای گزارش تخلفات بهداشتی اعلام شده است، اما تمام مردم استان می‌توانند گزارش تخلفات بهداشتی بویژه در بحث کرونا را با شماره گیری سامانه ۱۹۰ گزارش دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.