جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۵۲ تن کودشیمیایی قاچاق در کرمانشاه به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی کرمانشاه در خصوص اینکه عده‌ای سودجو قصد انتقال مقدار زیادی کود شیمیایی قاچاق به یکی از استان‌های غربی را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : ماموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی محل تردد کامیون حامل کودشیمیایی قاچاق در محور کرمانشاه به کامیاران شده و در حالی که مجوز قضائی را به همراه داشتند، نسبت به توقیف آن‌ها اقدام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: در بازرسی انجام شده از کامیون توقیفی، ۲۰ تن کودشیمیایی قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۲ میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.

سردار سلمانی از دستگیری ۲ نفر در این راستا و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی خبر داد و افزود: محموله قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شد.

او در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد و گفت: کشفیات سال گذشته حدود ۲۸ درصد نسبت به سال ۹۸ با رشد روبرو بود.

خودروهای با پلاک غیربومی به شهر‌های مبدا بازگشتند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از عودت ۳۵۰ خودرو با پلاک شهر‌های قرمز و نارنجی به شهر‌های مبدا خبر داد.

 محمد حیدری با اشاره به شروع طرح نوروزی پلیس راه از ۲۶ اسفند گفت: در این طرح در کنار نظارت و کنترل اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، ممانعت از ورود خودرو‌های با پلاک شهر‌های با وضعیت "قرمز" و "نارنجی" کرونا را هم در دستور کار داریم.

او افزود: با توجه به این مصوبه ستاد ملی کرونا، گشت‌های پلیس راه در پنج ورودی استان مستقر شده و از ابتدای نوروز تاکنون از ورود ۳۵۰ خودرو مربوط به شهر‌های قرمز و نارنجی به استان جلوگیری شده است.

حیدری ادامه داد: این ۳۵۰ خودرو علاوه بر اعمال جریمه، به شهر‌های مبدا عودت داده شده اند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش ۸۰ درصدی تردد در محور‌های استان خبر داد و افزود: بیشترین حجم تردد مربوط به محور کرمانشاه-اسلام آبادغرب، کرمانشاه-کامیاران و کرمانشاه-همدان است.

حیدری گفت: خوشبختانه علی رغم این حجم افزایش تردد مجموع تصادفات استان طی مدت اجرای طرح نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد کاهش و آمار فوتی‌های تصادفات هم طی این مدت پنج درصد کاهش داشته است.

او افزود: طی این مدت متاسفانه تعداد مجروحین تصادفات افزایش ۱۷ درصدی داشته است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: بیشترین حوادث در مدت اجرای طرح، مربوط به واژگونی خودرو بوده که ۴۷ درصد تصادفات طی این مدت را شامل می‌شود.

او سبقت و سرعت غیرمجاز را عامل عمده تصادفات استان عنوان کرد و افزود: توصیه اکید این است که رانندگان حتما در طول مسیر رعایت سرعت مجاز را داشته و بطور جد از سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

حیدری با اشاره به استقرار ۹۵ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در راه‌های استان، ادامه داد: در کنار حضور این تیم‌ها از سامانه‌های هوشمند هم برای کنترل تردد در مسیر‌های استان استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از مردم خواست تا بطور جد از انجام سفر‌های نوروزی در شرایط کرونایی اجتناب کرده و برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران در مدت تعطیلات در خانه بمانند.

او افزود: توصیه می‌شود افرادی که به هر دلیل مجبور به سفر شده‌اند حتما در طول مسیر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته و بطور جد از انجام سرعت و سبقت غیرمجاز اجتناب کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.