کارشناس امور آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای کلان‌شهر اصفهان با شاخص کیفی ۱۴۶ برای سومین روز متوالی در وضعیت ناسالم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز با میانگین ۱۴۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد و شاخص کیفی هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز نیز با میانگین ۱۴۶ همچنان بر مدار (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او به وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: هم اکنون میدان احمدآباد و خیابان پروین با شاخص ۱۴۶، خیابان باهنر با شاخص ۱۳۶، خیابان استانداری با شاخص ۱۲۸، میدان فیض با شاخص ۱۳۴، خیابان رودکی با شاخص ۱۱۴، کردآباد با شاخص ۱۱۷ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۳۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کارشناس امور آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به کیفیت هوای شهر‌های مجاور این کلانشهر نیز، گفت: امروز هوای شاهین شهر با میانگین ۱۲۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با میانگین ۴۶۵ خطرناک است.

روز‌های پنجم و ششم فروردین بر اثر طوفان شدید و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار استان اصفهان در نواحی شرق و شمال شرق استان وضعیت کیفی هوای بسیاری از مناطق در شرایط بحرانی آلودگی هوا قرار گرفت. بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان وزش باد بسیار شدید توأم با خیزش گرد و خاک تا روز یکشنبه هشتم فروردین ادامه دارد که سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.