کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های بهاری از امروز، گفت: طوفان با سرعت ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت نطنز را درنوردید که شدیدترین باد در سطح استان اصفهان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ابراهیم هنرمند کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان اصفهان در سه روز آینده است، از این رو آسمان بسیاری از مناطق قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در نیمه شرقی استان خیزش گرد و خاک را به همراه دارد، افزود: این وضعیت سبب اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی شمال، شرق و مرکز استان و ایجاد خسارت به تأسیسات شهری و سقوط درختان فرسوده می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به شدت طوفان در برخی از مناطق استان در شبانه روز گذشته، خاطرنشان کرد: طوفان لحظه‌ای با سرعت ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت نطنز را درنوردید که شدیدترین وزش باد در سطح استان بوده و شدت وزش باد در شهر اصفهان ۸۶ کیلومتر بر ساعت است ضمن اینکه طوفان موقت را در بسیاری از مناطق از جمله دهاقان، سمیرم، مورچه خورت، نائین و نجف آباد نیز شاهد بودیم.

هنرمند با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های بهاری همراه با رعد و برق در نیمه غربی استان از امروز، گفت: سامانه ناپایداری که هم اکنون بر استان حاکم است رطوبت کمی دارد، اما بارندگی خفیف و پراکنده در غرب و حتی مرکز استان دور از انتظار نیست اگرچه تاکنون بارشی نیز ثبت نشده است.

او با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.