کوشا گفت: استفاده از تولیدات داخل و کاهش تقاضای کالای قاچاق را باید جزء اهدافمان در سال ۱۴۰۰ قرار دهیم.

مهدی کوشا مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید پشتیبانی و ومانع زدایی نامگذاری کردند ارتباط دقیق این موضوع با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرهنگ سازی ایجاد کار و اشتغال همچنین حمایت از تولیدات داخل است.

 او ادامه داد:در ماده ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق به صراحت تکلیف شده است  که این ستاد موظف به فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف است و استفاده از تولیدات داخل و کاهش تقاضای کالای قاچاق را باید جزء اهدافمان در سال ۱۴۰۰ قرار دهیم.

مدیرکل دفتر تبلیغات ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: نیاز است درمحصولات فرهنگی به این سمت و سو حرکت کنیم که کالای ایرانی را بشناسیم و از آن حمایت کنیم و موانع تولید را به صورت مستند مورد بررسی قرار دهیم.

کوشا تصریح کرد: در حوزه حاکمیت، مجلس، دولت و قوه قضائیه باید تلاش کنند و تعامل و همراهی با یکدیگر داشته باشند تا شاهد افزایش تولید کالا‌های ایرانی و کاهش ورود کالا‌های قاچاق به کشور باشیم که مهم‌ترین هدفی است که باید امسال به آن بپردازیم.

کوشا یادآورشد:ما در الگوی مصرف می‌توانیم موثر باشیم البته اگر مجریان حوزه‌های تبلیغاتی به این اقناع کامل برسند که فضای حمایت از کالای ایرانی چه تاثیری در حوزه اشتغالزایی و حمایت از فرهنگ ایرانی دارد.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق تصریح کرد:موضوع حمایت از تولید داخل باید در فیلم‌ها و آثار بصری مورد توجه قرار بگیرد  اما برخلاف فرهنگ ایرانی، اشرافی گری ترویج می شود. درواقع  الگو‌های سنتی در حال کمرنگ شدن هستند و الگوی مصرف گرایی و مدگرایانه ترویج می‌شود که باید به سمت تغییر آن حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۴:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
حمایت از کالای ایرانی و کارگر ایرانی ممنوع شدن صادرات و واردات کالای خارجی ممنوع شدن هر نوع کالای خارجی ارز بر که در داخل توان تولید دارد
آخرین اخبار