مهم‌ترین حوادث امروز ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری سارقان ۴۰ میلیارد ریال طلاجات از زنان کهنسال

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی وقوع چندین مورد شکایت زنان کهنسال مبنی بر سرقت طلاجات توسط افرادی که به منظور کمک‌های خیرخواهانه به آنان مراجعه کرده بودند موضوع با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و پلیسی گسترده دریافتند که این سرقت‌ها توسط اعضای باندی ۵ نفره که از سارقان سابقه دار و غیربومی هستند رخ داده که هویت این افراد به دست آمده و در عملیاتی ضربتی ۲ نفر از آن‌ها در حالی که قصد سرقت از یک زن کهنسال را داشتند دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۳ نفر دیگر از همدستان متهمان با اعترافات به دست آمده از آن‌ها گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این افراد زنان کهنسال را در محلات شناسایی و در پوشش افراد خیّر به آن‌ها مراجعه و کیسه‌ای از پول و لباس‌های نو را به آنان نشان داده و عنوان می‌کردند که می‌خواهند این اقلام را به افراد بی بضاعت محله بدهند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در بین صحبت‌های خود به بهانه واهی النگوی طلای زنان کهنسال را از آنان گرفته و با شگردی خاص در یک پلاستیک دیگر قرار داده و سپس کیسه حاوی پول و لباس‌ها را به آنان داده و می‌گفتند که النگوی شما هم در این کیسه است، اما پس از رفتن آن‌ها مال باختگان متوجه سرقت طلاجات خود می‌شدند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان در سرقت‌های خود از اسکناس‌های جعلی استفاده می‌کردند اظهار کرد: سارقان تا کنون به ۶۶ فقره سرقت اعتراف کردند که ارزش طلاجات مسروقه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سارقان در استان‌های دیگر کشور نیز تردد داشتند از کسانی که به این شیوه از آنان سرقت شده می‌خواهیم که برای تنظیم شکایت خود به پلیس آگاهی استان اصفهان واقع در خیابان قائمیه اصفهان مراجعه کنند.

 

ناکامی قاچاقچی مواد مخدر در آتش زدن ۱۰۷ کیلو تریاک

سروان" روح الله فاطمی فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: نیرو‌های رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و رصد هوشمندانه جاده خاکی اطراف یکی از محور‌های مواصلاتی استان به عبور یک دستگاه خودروی سواری پراید در این مسیر مشکوک و به آن دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست ماموران اقدام به فرار کرد.

او با بیان اینکه ماموران پس از متواری شدن خودرو به تعقیب آن پرداختند افزود: قاچاقچی مواد مخدر که به بن بست رسیده بود در مکانی متوقف و قصد آتش زدن بسته‌های مواد افیونی را داشت که با اقدام به موقع ماموران در انجام عمل خود ناکام ماند.

فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه از کشف ۱۰۷ کیلو تریاک در عملیات مذکور خبر داد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

تولید غیر مجاز ارز دیجیتال در منزل مسکونی

سرهنگ" احمد نیکبخت بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۸ فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان با اشرافیت و هوشمندی خود از تولید غیر مجاز ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی مطلع وبلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

دستگیری سارقان ۴۰ میلیارد ریال طلاجات از زنان کهنسال / ناکامی قاچاقچی مواد مخدر در آتش زدن ۱۰۷ کیلو تریاک



او افزود: ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی به محل اعزام و طی بازرسی به عمل آمده تعداد ۱۲ دستگاه ماینر خارجی قاچاق که از آن‌ها برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌شد کشف و مالک اصلی دستگاه‌ها را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه ارزش ماینر‌های قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است از تحویل متهم به مرجع قضائی خبر داد و گفت: فرد مذکور برای تولید ارز دیجیتال به صورت غیر مجاز از برق شهری استفاده می‌کرده که این موضوع باعث بروز مشکلاتی در شبکه توزیع برق منطقه ایجاد کرده بود.

 

پنج مصدوم در واژگونی خودروی پراید در اتوبان بادرود به کاشان

مسئول امداد و نجات پایگاه هلال احمر بادرود گفت: واژگونی خودروی پراید که بامداد امروز در محور اتوبان بادرود-کاشان (کیلومتر ۱۲ پایگاه امداد و نجات دکتر محمود ترابیان هلال احمر بادرود) رخ داد یک دستگاه خودرو سواری پراید واژگون شد و ۵ سرنشین آن مصدوم شدند.

حسن اعرابی افزود: مصدومان با انجام اقدامات اولیه عوامل اورژانس نطنز و سرآسیاب و هلال احمر بادرود به بیمارستان خاتم الانبیا نطنز منتقل شدند.

علت این حادثه در حال بررسی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار