وزرای خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا با سفر به طرابلس بر حمایت اتحادیه اروپا از دولت لیبی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و ایتالیا روز پنجشنبه به طور سرزده در طرابلس، پایتخت لیبی با هم دیدار کردند.

بر این اساس، سه دیپلمات ارشد اروپایی در جریان یک کنفرانس خبری مشترک ضمن تأکید بر حمایت خود از دولت لیبی به آخرین تحولات این کشور پرداختند. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در این کنفرانس خبری گفت هدف از دیدارش در طرابلس با هایکو ماس و لوییجی دی مایو، همتایان آلمانی و ایتالیایی خود، تأکید بر موضع واحد اتحادیه اروپا در پرونده لیبی به دلیل نزدیکی این کشور به اروپا و تبعات بحران آن در منطقه ساحل، آفریقای شمالی و مدیترانه است.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت به مسئولان لیبی، ضرورت برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۴ دسامبر، اجرای توافق آتش بس، گشایش جاده ساحلی و خروج مزدوران خارجی از لیبی گوشزد شده است.

وی اضافه کرد:” در جریان گفتگو‌های خود با مقامات لیبیایی، یک پیام ساده را به آن‌ها انتقال دادیم: اتحادیه اروپا در کنار دولت جدید لیبی برای کمک به تداوم انتقال دموکراتیک مورد انتظار ملت لیبی قرار دارد. لیبی سرانجام صفحه سال‌های طولانی بحران را ورق خواهد زد. این بحران کشور را چند پاره کرده و موجب رنج مردم شده است“.

لودریان همچنین اذعان داشت خروج مزدوران از لیبی به منظور تثبیت حاکمیت دولت، امری ضروری است.

وزیر امور خارجه فرانسه ادامه داد:”لیبی در همسایگی ما قرار دارد و ما نمی‌توانیم چشمان خود را بر تبعات بحران این کشور بر اروپا در حوزه‌های امنیتی، گردشگری و مهاجرت ببندیم“.

گفتنی است به دنبال سرنگونی سرهنگ قذافی در سال ۲۰۱۱ میلادی، لیبی صحنه بحران شده است. به تازگی و در پایان فرآیندی که سازمان ملل آنرا پیش برد، این کشور صاحب یک دولت متحد شده است که وظیفه آن هدایت مرحله انتقالی تا برگزاری انتخابات سراسری در اواخر ماه دسامبر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار