مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: مدرسه دارالفنون آمادگی کامل برای جذب دانش آموز در سال تحصیلی آینده را دارد.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگوبا خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط پذیرش دانش آموز برای مدرسه دارالفنون از سال تحصیلی آینده اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی منعقد شده است، مقرر شد تا مدرسه دارالفنون بار دیگر احیا شود، به همین منظور در این مدرسه آمادگی کامل برای جذب دانش آموز در سال تحصیلی آینده داریم.

او ادامه داد: در نظر داریم تا در رشته‌های شاخه نظری آن هم در جنسیت پسر، جذب دانش آموز داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه کار احیا و تعمیر مدرسه دارالفنون در سه فاز انجام می‌شود، تصریح کرد: فاز مورد نیاز  آموزش و اجرایی آن تکمیل شده است و فقط باید این مدرسه را از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تحویل بگیریم تا آماده جذب دانش آموز شود.

فولادوند درباره نحوه جذب دانش‌آموز در این مدرسه با اشاره به اینکه جزو مدارس نمونه دولتی خواهد بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیشنهاد اولیه ما این بوده است که با پذیرش دانش آموز در مدرسه البرز و آزمون ورودی که برای این مدرسه برگزار می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه دارالفنون منتقل شوند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش تهران اگر این مدرسه فعال باشد، روند رسیدگی به آن بهتر خواهد بود همانطور که در سایر کشور‌های دنیا هم مدارس ماندگار و فضا‌های این چنینی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: بنا داریم تا عصر‌ها این مدرسه را برای گردشگران آماده کنیم تا به عنوان یک جاذبه گردشگری هم مورد توجه قرار گیرد چراکه ظرفیت‌های قابل توجهی در این مدارس وجود دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار