سرای کارآفرینی جوانان در سنندج راه‌اندازی می‌شود

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان از راه‌اندازی سرای کارآفرینی جوانان در یکی از محلات حاشیه شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گلاویژ فتاحی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: از جمله ویژه برنامه‌های هفته جوان در استان، راه‌اندازی سرای کارآفرینی جوانان در یکی از محلات حاشیه شهر سنندج است که فعالیت آن در طول سال ادامه خواهد داشت.

او افزود: مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این مرکز، برگزاری دوره‌های تخصصی و کلاس‌های مهارت آفرینی و اشتغالزایی و کارآفرینی جوانان، برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های قبل از ازدواج ویژه جوانان و برپایی جلسات مشاوره‌ای رایگان با حضور کارشناسان مشاوره ویژه زوج‌های جوان خواهد بود.

فتاحی با بیان اینکه هرساله به مناسبت گرامیداشت این ایام از سوی دستگاه ورزش و جوانان کردستان ویژه برنامه‌هایی در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: در هفته جوان امسال با در نظر گرفتن شرایط سلامت جامعه و شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰۰ مورد برنامه فرهنگی متنوع در این ایام برگزار می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: دیدار با نماینده، ولی فقیه و ائمه جمعه، تولید محصولات محتوایی و رسانه‌ای مربوط به حوزه‌های مختلف جوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت و موضوع جوانان، برگزاری نشست و کارگاه‌های توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با موضوع ازدواج و مهارت‌های زندگی و کارآفرینی، از جمله برنامه‌های روز جوان در استان است.

فتاحی یادآور شد: توزیع رایگان اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در محلات حاشیه‌نشین شهر‌ها با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه با محوریت معرفی آثار و دستاورد‌های جوانان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه آسیب‌های اجتماعی جوانان، بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و برگزاری وبینار‌های تخصصی مشاوره و برگزاری جلسات مشاوره رایگان ویژه زوج‌های جوان و چندین برنامه دیگر از جمله برنامه‌های است که به مناسبت گرامیداشت هفته جوان امسال برگزار خواهد شد.

او همچنین به برگزاری جشنواره‌های ویژه جوانان کردستانی در سراسر استان در این هفته و در طول فصل بهار امسال اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته جوان و با انتشار فراخوان عمومی در سراسر استان جشنواره جوان شایسته تحت عنوان "لاوانی ژیهات" ویژه جوانان کردستانی و با هدف معرفی جوانان شایسته استان و شناسایی توانایی‌ها و استعداد‌های برتر آن‌ها در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار