اعلام نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی حکایت از بن بست سیاسی دیگری در رژیم صهیونیستی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام نتیجه نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی، احزاب طرفدار بنیامین نتانیاهو ٥٢ کرسی و احزاب مخالف او ٥٧ کرسی پارلمان را کسب کردند.

با این حساب هیچ یک از ائتلاف‌ها در اراضی اشغالی حداقل ۶۱ کرسی را برای تشکیل کابینه کسب نکردند و احتمال برگزاری مجدد انتخابات مطرح است.

هر حزبی که بخواهد به تنهایی اکثریت را در پارلمان رژیم صهیونیستی در دست داشته باشد باید شصت و یک کرسی از یکصد و بیست کرسی کنست را در اختیار داشته باشد.

این چهارمین انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی طی دو سال گذشته بود. 

پیش از این کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن‌بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شد. اوج شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با عدم توافق بر سر بودجه خود را نشان داد و در پی آن و با انحلال پارلمان، روند انتخابات جدید (چهارم) به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ساکنان اراضی اشغالی بار دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار