با ناتوانی احزاب سیاسی صهیونیست در کسب پیروزی قاطع در انتخابات کنست، تنها احتمال تشکیل دولت ائتلافی از سوی این رژیم وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، شمارش آرا برای تعیین اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) همچنان ادامه دارد.

تا این ساعت، حدود ۹۷ درصد از آرا شمارش شده است. این انتخابات تکلیف ۱۲۰ کرسی کنست را روشن می‌کند. اکنون حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو توانسته است سی کرسی را به دست بیاورد. حزب «یش آتید» با کسب هجده کرسی در رتبه دوم قرار دارد. حزب «شاس» نیز ۹ کرسی را از آن خود کرده است. ۸ کرسی از کرسی‌های پارلمان اسرائیل نیز نصیب حزب «آبی و سفید» شده است. احزاب دیگر نیز با کسب هفت، شش یا پنج کرسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نکته جالب توجه این است که حزب کار اسرائیل تاکنون فقط هفت کرسی را به دست آورده است و با حزب لیکود بسیار فاصله دارد. باید منتظر ماند و دید که نتایج نهایی با شمارش سه درصد باقیمانده از آرا به چه صورت خواهد بود.

ترکیب فعلی کرسی‌های پارلمانی نشان دهنده قدرت گرفتن جریان‌های مخالف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در کنست است. در مجموع می‌توان گفت تاکنون احزاب طرفدار نتانیاهو پنجاه و دو کرسی پارلمانی را به دست آورده اند. هر حزبی که بخواهد به تنهایی اکثریت را در پارلمان اسرائیل در دست داشته باشد باید شصت و یک کرسی از یکصد و بیست کرسی کنست را در اختیار داشته باشد.

نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و احزاب همپیمانش ۵۴ کرسی، احزاب مخالف نتانیاهو ۵۹ کرسی و حزب یامینا ۷ کرسی را به خود اختصاص داده اند.

این چهارمین انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی طی دو سال گذشته است. احتمال پیروزی یک حزب در این انتخابات بعید است و در صورتی که احزاب سیاسی صهیونیست موفق به تشکیل دولت ائتلافی نشوند، احتمال بن بست سیاسی و برگزاری انتخابات دیگر وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار