مهم‌ترین حوادث امروز، پنجشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز پنجشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

کشف انبار لوازم جانبی موبایل قاچاق در بهبهان

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: با هدف مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای شهرستان بهبهان با انجام اقدامات اطلاعاتی، یک انبار دپوی لوازم جانبی موبایل قاچاق را شناسایی کردند.

او با بیان اینکه ماموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی از انبار مذکور بازدید و تعداد ۱۴ هزار ۶۴۱ عدد لوازم جانبی موبایل قاچاق فاقد مدارک مثبت گمرکی را کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار صالحی با بیان اینکه در این ارتباط یک متهم دستگیر شد اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سارق سیم برق در دام پلیس اندیمشک

سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده انتظامی اندیمشک بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در نقاط مختلف شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضائی و کار اطلاعاتی سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و در یک عملیات تعقیب و گریز ضمن توقیف خودرو، متهم را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیف شده یک عدد قیچی مخصوص سیم بری، مقدار قابل توجه‌ای سیم برق هوایی کشف و تحویل مسئولان اداره برق شهرستان شد، ادامه داد: سارق مزبور به ۴ فقره سرقت سیم برق در نقاط مختلف شهرستان معترف که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۲۱ دستگاه ماینر قاچاق در اهواز

سرهنگ یداله امیری جانشین انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی، ۲ فرد که اقدام به نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق می‌کردند را شناسایی و دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند و ماموران پلیس با کار تخصصی محل نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی از محل بازرسی شده تعداد ۲۱ دستگاه ماینر، یک دستگاه سوئیچ ۲۴ پورت و یک دستگاه وای فای کشف شد.

او با بیان اینکه در این ارتباط ۲ متهم دستگیر شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

برق دستبند بر دستان سارقان موتورسیکلت در شوشتر

سرهنگ روح اله بیگدلی فرمانده انتظامی شوشتر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت به صورت شبانه از منازل شهروندان در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و در این رابطه ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات اطلاعاتی ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی طی عملیاتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و قطعاتی شامل بدنه موتورسیکلت کشف شد، افزود: متهمان تاکنون به ۲ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

کشف موتور و پنل کولرگازی قاچاق در بندرماهشهر

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی بندرماهشهر بیان کرد: به منظور حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاطع با قاچاق کالا و ارز، مأموران کلانتری ۱۳ بندر امام خمینی (ره) حین گشت زنی هدفمند و فعال ۲ دستگاه خودروی حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کردند و ماموران انتظامی در بازرسی از خودرو‌های مذکور تعداد ۱۶ دستگاه پنل کولر ۲ تیکه و ۴ دستگاه موتور کولر گازی کشف کردند.

او با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در همین ارتباط ۲ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در بهبهان

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان با تأکید بر اینکه پیشگیری از تخلفات صنفی در سطح شهرستان با جدیت پیگیری و میزان پایبندی اصناف به قوانین ابلاغی بصورت مستمر رصد می‌شود، گفت: در این رابطه مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی را در شهرستان اجرا کردند.

او با بیان اینکه در این طرح مأموران نظارت بر اماکن عمومی از ۳۶ واحد صنفی در شهرستان بازدید کردند، افزود: طی ارزیابی‌های صورت گرفته ۲ واحد تا اطلاع ثانوی پلمب و به متصدیان ۸ واحد صنفی نیز تذکر کتبی داده شد، البته از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف سرقت مسلحانه در شوش

سرهنگ حمید رضا بهاروند فرمانده انتظامی شوش گفت: به دنبال وقوع سرقت مسلحانه خودرو با محموله و کشف خودرو وانت ال ۹۰ بصورت رها شده در همان روز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت و ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی محل اختفاء اموال مسروقه را در یکی از روستا‌های این شهرستان شناسایی کردند.

او با بیان اینکه بلافاصله با هماهنگی قضائی محل مورد نظر بازرسی شد، تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته اموال سرقت شده از جمله ۶۴۸ دستگاه ترازوی آشپزخانه، ۱۹ دستگاه گوشت کوب برقی، ۳ دستگاه آب میوه گیر و ۲ دستگاه چای ساز برقی کشف، صاحب منزل دستگیر و یک دستگاه خودروی وانت کارا متعلق به آن نیز توقیف شد.

سرهنگ بهاروند با بیان اینکه در تحقیقات بعمل آمده از متهم مزبور معترف شد اموال از سوی دامادش سرقت و برای مخفی کردن به آن محل منتقل شده اند، اظهار داشت: با کار اطلاعاتی داماد و همدست وی نیز شناسایی و دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.