افزایش شهرستان های قرمز در اصفهان

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: وضعیت کرونایی برخی شهرستان های استان اصفهان قرمز است و باید محدودیت‌های پنج گانه در این شهرستان‌ها عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت:  وضعیت سه شهرستان استان از جمله گلپایگان، خوانسار و لنجان با توجه به حجم سفر‌ها و خرید‌ها در ایام نوروز بحرانی شده است.


او اظهار داشت: شهرستان‌های لنجان و خوانسار نارنجی و گلپایگان قرمز است که باید محدودیت‌های پنج گانه در این شهرستان‌ها عملیاتی شود.وضعیت دورکاری کارمندان در سال جدید برای شهرستان‌های قرمز یک سوم و نارنجی با یک دوم ظرفیت ادارات خواهد بود.

غلامی ادامه داد: ورود و خروج به شهرستان گلپایگان ممنوع است، بنابراین ورودی‌ها توسط ستاد شهرستانی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و سپاه کنترل می‌شود و همین محدودیت‌ها برای خوانسار نیز اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: در خصوص فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار و مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم را تامین نمی‌کنند از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها و تالار‌ها و مراکز فروش با جمعیت بالا باید در شهرستان گلپایگان تعطیل شود.

او بیان کرد: در شهرستان‌های نارنجی هم فعالیت مشاغل پرخطر گروه سه و چهار تعطیل خواهد بود، از این رو از فرمانداری‌ها خواسته شده محدودیت‌ها در شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان طبق قانون اعمال شود همچنین مسافران هر چه زودتر شهرستان‌های پر خطر را ترک کنند.

غلامی اتصریح کرد: مقرر شد برای مهار شرایط موجود طرح شهید سلیمانی در شهرستان‌های نارنجی و قرمز با قوت برای شناسایی، رصد و غربالگری بیماران ادامه یابد.

او بیان کرد: براساس تصمیم ستاد استانی کرونا برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان‌های این استان ممنوع بوده و فقط اجازه دفن اموات داده می‌شود و برگزاری مراسم و اعیاد پیش رو و نماز جمعه در شهر‌های گلپایگان، خوانسار و لنجان نیز ممنوع است.

غلامی با بیان اینکه چند شهرستان در معرض خطر نارنجی شدن قرار دارند، خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها در شهرستان‌هایی کاشان، نطنز، اردستان، تیران و کرون، چادگان، شهرضا، شاهین شهر، فلاورجان و مبارکه تشدید می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: همچنین وضعیت دورکاری کارمندان در سال جدید برای شهرستان‌های قرمز یک سوم و نارنجی با یک دوم ظرفیت ادارات خواهد بود.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
بابا ببندید راه ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
خب باید از اول عید این کارو می کردن