وزارت خارجه آمریکا تمامی طرف‌های درگیر در یمن را به حضور بر سر میز مذاکره برای حل بحران در این کشور فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا برای حل بحران در این کشور پشت میز مذاکره بنشینند.

این وزارتخانه از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا اقدامات دیگری به ویژه پایان فوری حمله به مأرب و آتش بس گسترده را انجام دهند.

واشنگتن با اشاره به اینکه جریان آزاد ورود سوخت و سایر کالا‌های اساسی به سراسر یمن برای حمایت از تحویل کمک‌های بشردوستانه و سایر فعالیت‌های اساسی بسیار مهم است، از صدور اجازه ورود ۴ کشتی پر از مشتقات نفتی به بندر حدیده یمن استقبال کرد.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که از طرف‌های یمنی می‌خواهیم تا به شکلی جدی به آتش بس در کشور و آغاز مذاکرات با نظارت سازمان ملل متحد پایبند باشد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز در تازه‌ترین موضع گیری خود در حمایت از عربستان سعودی تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا حامی تمام‌قد خاندان سعودی است و از ارائه هیچ کمکی به این خاندان فروگذار نخواهد شد.

او گفت: به طور جدی از سعودی (در مقابل یمن) دفاع می‌کنیم و هیچ توضیح و اطلاعاتی را درباره جزئیات کمک‌های (سیاسی و نظامی) به آن‌ها منتشر نمی‌کنیم.

این مقام دولت بایدن در پایان سخنانش بار دیگر مدعی شد که مأموریت مهم آمریکا در یمن مقابله با تروریسم است.

چنین موضع گیری‌هایی از سوی مقامات نظامی و سیاسی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پیشتر بار‌ها مسئولان دولت نجات ملی و نیرو‌های مردمی یمن از جمله انصارالله تاکید کرده بودند که دولت‌های آمریکا و انگلیس دو حامی بزرگ ادامه جنگ و خونریزی در یمن هستند. آن‌ها با فروش سلاح‌های جدید و ویران گر به خاندان سعودی شریک کشتار غیرنظامیان یمنی هستند.

«فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان در حالی روز دوشنبه هفته جاری از ابتکار صلح جدید ریاض برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داد که حملات ریاض به صنعاء همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
ژست مذاکره میگیری ولی برای ماندنت نونت توی جنگ و خونریزی !مثل برجام هنات رنگی نداره عمو سام!
آخرین اخبار