وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از طرفهای یمنی می خواهد تا به شکلی جدی به آتش بس فوری در یمن پایبند باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا خواهان پایبندی طرف‌های یمنی به آتش بس فوری در این کشور شد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اعلام کرد از طرف‌های یمنی می‌خواهیم تا به شکلی جدی به آتش بس در کشور و آغاز مذاکرات با نظارت سازمان ملل متحد پایبند باشد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلا کرد: از پایبندی عربستان و دولت یمن (دولت منصور هادی) به آتش بس و روند سیاسی در کشور استقبال می‌کنیم.

این وزارتخانه در ادامه در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: ما از تحولات لبنان نگران هستیم و سران این کشور باید اختلافات را به کناری نهند. سران لبنان باید اقدام به تشکیل کابینه دهند.

گفتنی است ساعتی پیش نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بر پایبندی آمریکا به مسأله حمایت از عربستان تأکید کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شده بود: من امروز با وزیر خارجه عربستان در خصوص اوضاع یمن صحبت کردم. ما بر پایبندی مان بر پشتیبانی از دفاع از عربستان و نیز محکومیت شدید حملات اخیر به خاک عربستان از سوی گروه‌های هم پیمان با ایران در منطقه تأکید می‌کنیم.

آنتونی بلینکن همچنین گفت: من با وزیر خارجه عربستان در خصوص همکاری به منظور حمایت از تلاش مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و لندرکینگ فرستاده آمریکا به منظور پایان بخشیدن به درگیری‌ها در یمن صحبت کردم.

وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مدعی طرح عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران یمن شده بود.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنانی مدعی شده بود: ما بر حق خود در دفاع از سرزمین‌های مان علیه حملات انصارالله تأکید می‌کنیم. ما بر ادامه حمایت از ملت یمن و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای صلح در یمن تأکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
تو خود آمریکا هزار جور مشکل هست اینا فضولی خاورمیانه رو می‌کنند
آخرین اخبار