بهشتی از ساماندهی ورودی‌های شهر قم در سال ۱۴۰۰ بر اساس ظرفیت هر ورودی و همچنین مبنا قرار دادن هویت بخشی به اراضی مردمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم،با بیان این که ورودی‌های هر شهر، آئینه تمام نمای آن است گفت: متأسفانه نظم منطقی در ورودی‌های شهر قم دیده نمی‌شود و از این رو ساماندهی این ورودی‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات در ساماندهی این ورودی‌ها، توجه به ظرفیت هر ورودی و منطقه اطراف آن و همچنین کاربری بر اساس عرض و ترافیک است، به طور مثال در ورودی قم از سمت اراک بخش کندرو هم بر اساس کاربری و ظرفیت منطقه اطراف دیده خواهد شد.

بهشتی در عین حال تصریح کرد: بنابراین ساماندهی این ورودی‌ها برای تحقق نظم منطقی در آن‌هاست، ضمن آن که تلاش می‌شود تا هویت بخشی به اراضی مردمی در آن محدوده‌ها دیده شود و این ساماندهی‌ها با لحاظ نفع مردمی همراه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم همچنین یادآور شد: در ساماندهی ورودی‌های قم، کمربندی‌های شهر به عنوان مبنای تعریف شده مورد توجه قرار خواهند داشت.

بهشتی سپس به موضوع انتقال دامداری‌های روستایی به اراضی ملی اشاره کرد و گفت: این موضوع در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت ضابطه‌مند شدن انتقال این دامداری‌ها به ویژه بر اساس محدودیت اراضی ملی تأکید شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: بر اساس دستور استاندار و با توجه به متفاوت بودن شرایط روستا‌های استان در این موضوع، مقرر شده است تا موارد به صورت مصداقی در کارگروه امور زیربنایی و عمران شورای برنامه ریزی و توسعه مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.

بهشتی در این باره تصریح کرد: باید گفت همه روستا‌های قم در این موضوع یکسان نیستند، به طور مثال همه ساکنان روستای باقرآباد قم دامدار هستند، اما سایر روستا‌ها چنین نیستند و البته میزان تعداد دام هم باید یکی از شاخص‌های تقسیم اراضی ملی برای انتقال دامداری‌ها به خارج از فضای روستایی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان ابراز امیدواری کرد تقسیم و اعطای زمین‌های ملی برای انتقال دامداری‌ها به خارج از فضای روستاها، پس از مشخص شدن شاخص‌های لازم و طرح موارد به صورت مصداقی در کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه انجام شده و نهایی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.