فلاح مهرآبادی گفت: کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در تعطیلات نوروز نیز با استقبال داوطلبان همراه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، به رغم آغاز تعطیلات نوروزی، گروهی دیگر از داوطلبان تزریق واکسن رازی کوو پارس با حضور در سایت کارآزمایی بالینی این واکسن واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) در فرایند کارآزمایی بالینی واکسن کرونای موسسه رازی مشارکت کردند.

محمد حسین فلاح مهرآبادی معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در این باره گفت: با ادامه روند مطالعه کارآزمایی بالینی رازی کوو پارس، روز گذشته بیش از ۲۰ داوطلب دیگر به سایت مراجعه کردند که ۴ نفر تزریق نوبت دوم، ۱۰ داوطلب واکسن نوبت اول داشتند و ۱۰ نفر آن‌ها با هدف غربالگری مراجعه داشته اند.

او افزود: در نتایج اولیه ارزیابی واکسن هم تا کنون عارضه‌ای در دریافت کنندگان واکسن دیده نشده است و همانگونه که انتظار می‌رفت، این پلت فرم جزء بی ضررترین واکسن‌ها محسوب می‌شود.

فلاح‌مهرآبادی گفت: آزمایش‌های انسانی رازی کوو پارس، حدود یک ماه پیش، دهم اسفندماه با تزریق واکسن به دو داوطلب پیش قراول آغاز شد و تا کنون بیش از چهار هزار نفر برای شرکت در کارآزمایی در سامانه اینترنتی مربوطه ثبت نام و ۸۰ نفر واکسن دریافت کرده اند.

او افزود: واکسن رازی کوو پارس، از واکسن های تزریقی-استشاقی محسوب می شود و شامل ۲ دوز عضلانی در روز‌های ۰ و ۲۱ و یک دوز هم استنشاقی در روز ۵۳ است.

هموطنان عزیز برای شرکت در کارآزمایی بالینی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی داوطلبان واکسن کووید نوزده موسسه رازی ثبت نام کنند که پس از بررسی اولیه با آنان تماس گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.