واکسن رازی کُوو پارس در مرحله اول تزریق انسانی روی ۱۳۳ داوطلب آزمایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پس از شیوع کرونا در کشور دانشمندان موسسه رازی بر آن شدند تا همت خود را بر مبارزه با این ویروس کشنده بگمارند بنابراین تحقیقات خود را در این خصوص از اسفندماه سال گذشته آغاز کردند.
 
تحقیقات رازی به آن جا رسید که آزمایش حیوانی خود را روی موش، خوکچه، خرگوش و همستر انجام داد و سپس آزمایش بر روی میمون را آغاز کرد که پس از تزریق واکسن، تیتر آنتی بادی در میمون بالا رفت و ایمنی همورال و ایمنی سلولار ایجاد شد و تاکنون به مدت ۲۱۰ روز است که این ایمنی پابرجا بوده است.
 
علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی صبح امروز در جمع خبرنگاران در این باره با بیان این که واکسن رازی کُوو پارس در مرحله اول تزریق انسانی روی ۱۳۳ داوطلب آزمایش می‌شود، گفت: در ابتدا واکسن برای ۱۳ نفر در مدت ۸ روز تزریق خواهد شد و سپس اگر واکنش خاصی بروز نکند تزریق بر روی گروه‌های ۲۰ نفره تا ۱۲۰ نفر دیگر ادامه خواهد داشت که این مرحله نخست ۲۳ روز به طول می‌انجامد.
 
رئیس مؤسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی گفت: روش کار ما ساخت واکسن از طریق ویروس کشته شده یا ضعیف شده نیست بلکه ما از یک پروتئین ویروس کرونا به نام اسپای استفاده کردیم و با تغییرات در ژنوم آن و فرمولی کردن آن واکسن را تولید کرده ایم.
 
 
 
انتهای پیام/د.خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.