فرماندار هشترود گفت:زنگ خطر ورود به وضعیت نارنجی یا حتی قرمز کرونایی در هشترود به صدا در آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود با بیان اینکه زنگ خطر ورود به وضعیت نارنجی و یا حتی قرمز کرونایی در هشترود به صدا درآمده است گفت: احتمال اعمال دوباره محدودیت‌های جدی در صورت ادامه روند افزایشی و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و میهمانان نوروزی وجود دارد.

فرماندار هشترود با اعلام تعداد ۱۶ نفر مبتلا به  ویروس کرونا تا بدین لحظه از فوت یکی از مبتلایان خبر داد و افزود: نتیجه آزمایش فرد متوفی بر اثر این نوع ویروس پس از فوت ایشان مشخص شده است.

امینیان همچنین با تاکید بر اینکه کلیه ۱۶ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی به احتمال زیاد همگی از یک زنجیره انسانی هستند و منشا بیماری همه آن‌ها یکی است  گفت: اگر مردم و میهمانان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند طی چند روز آینده با اطمینان وضعیت هشترود از زرد به نارنجی و حتی قرمز تغییر خواهد کرد در آن صورت به صورت خودکار محدودیت‌های شدیدی اعمال خواهد شد.

او افزود: در صورت ورود به شرایط نارنجی برای جلوگیری از ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی مجبور خواهیم شدمیهمانان را ملزم کنیم که طی ۲۴ ساعت شهرستان را ترک نمایند.

امینیان لغو برگزاری هرگونه مراسم با هر تعدادی را در صورت ادامه این روند و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی از دیگر محدودیت‌های احتمالی اعلام نمود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان هشترود همچنین تعداد بستری‌های فعلی در بیمارستان را ۵ مورد بیان نمود و گفت: حال عمومی همه آن‌ها خوب است و هیچ یک از بستری‌ها در حال حاضر از مبتلایان نوع انگلیسی کرونا نیستند.

اوهمچنین افزود: کلیه مبتلایان به ویروس انگلیسی در ایزوله کامل هستند و اطرافیان و افراد در تماس نزدیک با آن‌ها در قرنطینه هستند و افراد براساس تشخیص پزشک بستری می‌شوند و اگر حال عمومی شان بهتر باشد نیاز به بستری شدن ندارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.