مسئول امور آزمایشگاه‌های استان بوشهر گفت: چهار دستگاه پیشرفته و جدید به آزمایشگاه‌های مولکولی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر محمد غریبی مسئول امور آزمایشگاه‌های استان بوشهر بیان کرد: در پی رایزنی‌های مستمر با وزارت بهداشت، چهار دستگاه پیشرفته و جدید به آزمایشگاه‌های مولکولی دانشگاه علوم پزشکی استان افزوده شد.

او یکی از این دستگاه‌ها را دستگاه استخراج اتوماتیک نمونه عنوان کرد که با دقت و سرعت‌بالا موجب تسریع در انجام آزمایش‌های تشخیص کرونا شده و همچنین نیاز به نیروی فنی آزمایشگاه نیز کاهش‌یافته است.

مسئول امور آزمایشگاه‌های استان بوشهر ادامه داد: دومین دستگاهی که در آزمایشگاه کرونا راه‌اندازی شده است دستگاه استخراج و آماده‌سازی نمونه‌ها است که ازجمله مزیت‌های این دستگاه دقت فوق‌العاده بالا و سرعت عمل بیشتر است.


بیشتر بخوانید


غریبی عنوان کرد: دو دستگاه RealTime PCR نیز به آزمایشگاه‌های مولکولی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص‌یافته است که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در کشور به شمار می‌روند.

او گفت: دستگاه نخست در آزمایشگاه بوشهر راه‌اندازی شده است و دومین دستگاه نیز برای راه‌اندازی به آزمایشگاه کرونا در برازجان منتقل خواهد شد.

مسئول امور آزمایشگاه‌های استان بوشهر با اشاره به ارزش چهار میلیارد تومانی این تجهیزات ادامه داد: ازنظر تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات موردنیاز تأمین‌شده است و برخی کیت‌های اختصاصی مربوط به دستگاه‌ها نیز پس از ورود به کشور در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

غریبی بیان کرد: با استفاده از تجهیزات جدید پاسخ‌دهی به آزمایش‌های کرونا به شکل روزانه به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.