معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تصادفات منجر به فوت در نوروز ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین‌ماه میزان تصادفات منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی استان قزوین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش یافت.

علی فرخزاد از افزایش ۱۰۹ درصدی سفر‌های عید نوروز در یک هفته اخیر افزود: در ۸ روز گذشته ۶ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۲۰ دستگاه خودرو در محور‌های و مسیر‌های مواصلاتی استان قزوین تردد کرده‌اند که این میزان تردد در مدت مشابه سال قبل ۳ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۹۴ تردد بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان مسافر جابه‌جا شده طی این سفر‌ها ۳۵ هزار و ۷۹۶ نفر است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷ درصدی دارد.

فرخزاد با اشاره به افزایش جدی تصادف‌های جاد‌های منجر به جرح ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین‌ماه سال جدید ۳۰ فقره تصادف منجر به جرح در محور‌های مواصلاتی استان قزوین رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۸ فقره) ۶۷ درصد افزایش یافته است.

او افزود: میزان مجروحان هم ۵۵ نفر گزارش شده که در قیاس با ۳۰ مجروح سال قبل افزایش ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

تصادفات خسارتی ۵۴ درصد بیشتر شد

رئیس شورای ترافیک استان افزود: میزان تصادفات هم ۵۹ درصد افزایش یافت و از ۷۱ فقره به ۱۱۳ فقره رسید.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌های ستاد استانی کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر متاسفانه این توصیه‌ها از سوی هموطنان، گردشگران و هم‌استانی‌ها جدی گرفته نشده و در حال حاضر محور‌های تردد به استان‌های شمالی شلوغ و پرترافیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.