معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در دهه فجر و هفته دولت امسال هزار و ۴۰۰ طرح با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست خبری با بیان اینکه در دهه فجر و هفته دولت امسال هزار و ۴۰۰ طرح با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد، گفت: سرجمع اعتبارات کل عمرانی استان در فصول مختلف ۶۵۰ میلیارد تومان بوده که با تلاش استاندار بین ۶۵ تا ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری پروژه بزرگ آزادراه غدیر به طول ۱۶۴ کیلومتر با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار که به نرخ روز هفت هزار میلیارد تومان می‌شود، افتتاح شد و سد نهب نیز با پیگیری استاندار جهت تخصیص اعتبارات به آبگیری اولیه رسید.

فرخزاد افزود: امسال برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات آن تخصیص یافت که با بهره برداری از آن، موجب تحول در منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: آبرسانی از سد طالقان به استان از پروژه‌های مهم قزوین و مورد تقاضای مردم است و امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شد و حداکثر خردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در این طرح بخش خصوصی ورود کرده است و ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: به طرح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان نیز با پیگیری استاندار ۳۰ میلیارد تومان در سال جاری تخصیص یافته و طرح چهار بانده شدن پروژه ساوه به بویین زهرا و رحیم آباد به بویین زهرا نیز امسال انجام شد.

فرخزاد با اشاره به اجرای پروژه‌های ریزتر و کوچک مقیاس‌تر در استان، افزود: در بخش روستایی استان فقط نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان طرح انجام شد که یک جهش محسوب می‌شود و رونق اقتصادی، عمران، آبادانی و اشتغالزایی را در روستا‌ها به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: امسال ۴۷۰ طرح هادی روستایی بازنگری شده است و ۵۲ درصد از واحد‌های روستایی استان نیز مقاوم سازی شده اند که چهار درصد از نرم کشوری بالاتر است.

معاون استاندار ادامه داد: در گازرسانی نیز ۸۹ درصد روستا‌های استان تحت پوش هستند و امسال ۵۹ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

فرخزاد خاطر نشان ساخت: ۹۰ درصد روستا‌های استان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند و امسال ۴۲ میلیارد تومان در این بخش و ۹۲ میلیارد تومان در حوزه برق روستا‌ها هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به پروژه‌های شهرداری در سال ۹۹، گفت: کل اعتبارات شهرداری‌های استان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که ۸۷ درصد آن محقق شده و در سال آینده نیز بودجه شهرداری استان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که با کمی تغییر مصوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال ۳۴۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت کردیم و تفاهم نامه مختلفی با شهرداری‌ها از جمله ۳۰۰ میلیارد تومان در ماه گذشته با شهرداری ها، دستگاه‌ها و استانداری‌ها منعقد نموده ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: در حوزه کاهش تصادفات جاده‌ای و ایمن سازی راه‌ها پنجمین سال است که شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای درون شهری و برون شهری هستیم.

فرخزاد گفت: امسال در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه از جمله آتش سوزی، هجوم ملخ به مزارع، مگس زیتون، رانش زمین و سرمازدگی یشترین خسارات به استان وارد شده که با کمک دستگاه‌های مختلف در سرمازدگی ۴۰۵ میلیارد تومان به ۲۲ هزار نفر در قالب وام‌های مختلف پرداخت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.