مسافران پس از بازگشت از گیلان تا دو هفته مراقب باشند و با مشاهده علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده  ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مسافران گیلان بعد از بازگشت نسبت به علائم کرونا حساس باشند، گفت: مسافران نوروزی پس از خروج از این استان تا دو هفته مراقب باشند و با مشاهده علایم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

او افزود: مسافران نوروزی پس از بازگشت با مشاهده علائم سرماخوردگی شامل آبریزش بینی، گلودرد، ضعف و خستگی حتما به مراکز بهداشتی ۱۶ یا ۲۴ ساعته مراجعه کنند تا وضعیتشان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تست شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: میزبانان در استان گیلان نیز باید در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و نیازی به مراجعه به بیمارستان‌ها نیست.

حیدرزاده، از مسافران خواست تا در هتل ها، رستوران‌ها و دید و بازدید‌ها رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند.

او با بیان اینکه  از ۲۹۰ بیمار بستری شده در بیمارستان‌های استان، ۴۸ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند، افزود: ۶۱ بیمار کرونایی  به علت وخامت حالشان  هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،  با توجه به شروع مسافرت‌های نوروزی، به هموطنان توصیه کرد: تا حدامکان از سفر کردن به استان پرهیز کرده، در دورهمی‌ها شرکت نکنند و از خویشاوندان در فضای باز دیدار کنند و ترجیحا از رفتن به رستوران‌هایی که محیط سربسته دارند خودداری کنند.

تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از مرز‌های زمینی و هوایی وارد گیلان شده اند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.