معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره اینکه سواحل می تواند موجب ابتلا به کرونا شود توضیح داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،طرح تابستانی سالمسازی دریای خزر که همه ساله از اول خرداد ماه در این استان شمالی آغاز می‌شد امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا با تاخیر و با الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در۳۵ طرح سالمسازی دریا و ۶۸ شناگاه در سواحل گیلان آغاز شد.

استقبال گردشگران و بومیان از طرح‌های سالمسازی دریا در این روز‌هایی که گیلان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند این سوال را به وجود می‌آورد که آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می‌شود؟

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،گفت: تا کنون هیچ تاییدیه ای از وزارت بهداشت و درمان و کمیته علمی این وازتخانه برای تایید این موضوع که  آیا افراد از طریق شنا در سواحل به ویروس کرونا مبتلا می شوند صادر نشده است.

او با بیان اینکه هنوز هیچ درمان قطعی برای بیماری کرونا وجود ندارد ، افزود: ویروس کرونا هنوز در گیلان فعال است و شهروندان همچنان اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از آنجا که سواحل دریا و تفرجگاه‌ها جزء اماکن رو باز هستند بنابراین فاصله بیش از یک متر و ۸۰ سانت تا حدود دو متر بهترین روش برای پیشگیری از شیوع کرونا در این مکان‌ها است.

آبتین حیدرزاده افزود: ولی اگر افرادی از چند خانواده کنار هم هستند باید علاوه بر فاصله فیزیکی از ماسک هم استفاده کنند.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

او گفت: کسانی که دارای کوچکترین علائم مثل تب، سرفه، تنگی نفس، قرمزی شدید چشم‌ها به ویژه در کودکان، اسهال و استفراغ و خستگی هستند حتما از سفر و ورود به این اماکن پرهیز کنند و به مراکز پایش درمان و بیمارستانی مراجعه کنند.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی به نوعی خط قرمز ما برای تمام مشاغل از جمله مجریان طرح سالمسازی دریاست و صدور مجوز برای فعالیت طرح‌های سالمسازی دریا نیز بر اساس این نکات بهداشتی است.

آبتین حیدرزاده افزود: تمام مجریان طرح‌ها که مجوز فعالیت دریافت کردند، متعهدند که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در طرح‌ها اجرایی کنند و شناگران را مجاب به رعایت این نکات کنند.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

او تصریح کرد: هیچ بهانه‌ای از سوی مجریان طرح برای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی وجود ندارد و ما از طریق ستاد استانی مقابله با کرونا نظارت عالیه بر کارشان داریم و مجریانی که نتوانند به وظایفشان عمل کنند؛ قطعا طرحشان متوقف می‌شود.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟


اجرای طرح‌های سالم‌سازی سواحل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

رحیم حیدری، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از شناسایی ۲۸۴ منطقه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در طرح‌های سالمسازی سواحل گیلان اجرا می‌شود.

او بر ضرورت استفاده مردم و گردشگران از مناطق امن ساحلی تأکید کرد و افزود: ۳۵ طرح سالمسازی دریا و ۶۸ شناگاه در سواحل گیلان وجود دارد.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان دارا بودن ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی را از جمله ویژگی‌های گیلان اعلام کرد و با اشاره به حضور ناجیان غریق در بسیاری از نقاط خطرآفرین ساحلی استان، گفت: باید به مردم بومی و مسافران تأکید شود که به جای نقاط خطرناک حتماً از طرح‌های سالمسازی دریا استفاده کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان حضور امدادگران، ناجیان غریق، اورژانس، نیروی انتظامی و مانند این‌ها در طرح‌های سالمسازی دریا برای خدمات‌رسانی به مردم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برخلاف نقاط خطرآفرین ساحلی در صورت وقوع هرگونه حادثه و اتفاقی در طرح‌های سالمسازی دریا، این عوامل به کمک حادثه‌دیدگان می‌شتابند.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت

او از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و ارسال آن برای تمام استانداری‌های کشور از جمله گیلان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله موضوعاتی است که باید در طرح‌های سالمسازی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه مردم باید از بخش‌های ایمن ساحلی برای تفریح و شنا استفاده کنند و به سراغ نقاط خطرآفرین و فاقد امکانات نجات غریق نروند، افزود: باید توجه داشت که تمام نوار ساحلی برای شنل مناسب نیست و این موضوع حتی در تمام کشور‌هایی که اقتصاد آنان دریا محور است هم رعایت می‌شود.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟


بازگشایی سواحل گیلان متناسب با مدیریت شیوع کروناست

محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به لزوم فاصله گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌هایی در تردد‌ها و نیز بسته ماندن بسیاری از اماکن بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای حفظ سلامت شهروندان و جامعه، بازگشایی سواحل استان همزمان با فصل گرما، متأثر از مدیریت شیوع این بیماری خواهد بود.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

او با اشاره به آغاز فصل گرما و پیش بینی‌ها مبنی بر ورود گردشگران به استان، یکی از اهداف اصلی در ساماندهی سواحل را فراهم سازی تسهیلات لازم برای عموم مردم برای ایجاد تفریحات سالم عنوان و تصریح کرد: مردم درباره اعلام سیاست‌های استان در خصوص بهره گیری از سواحل انتظاراتی دارند و لازم است اطلاع رسانی دقیقی از روند رویکرد‌های اتخاذ شده برای استفاده از سواحل در اسرع وقت انجام شود.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

معاون استاندار گیلان به بیماری کویید ۱۹، بازگشایی سواحل و حضور مردم و گردشگران متاثر از این بیماری اشاره و تأکید کرد: لازم است با توجه به رعایت پروتکل‌های مراقبتی، برنامه ریزی برای بازگشایی و فعالیت طرح‌های سالمسازی دریا با رعایت موارد بهداشتی انجام شود.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

قاسم نژاد درخصوص پرداخت حقوق ناجیان نیز گفت: استان گیلان از ناجیان خوب و مجربی برخوردار است و باید به پرداخت به موقع حقوق آنان توجه شود و باید فرمانداران پیش‌بینی اعتبارات لازم را بکنند.

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

آیا سواحل موجب ابتلا به کرونا می شود؟

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است و همه ساله بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به گیلان سفر می‌کنند که امسال در پی شیوع ویروس کرونا، می‌طلبد که گردشگران برای حفظ سلامت خود و دیگران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا علاوه بر پیشگیری از این ویروس منحوس، همچنین با خاطره‌ای خوش این استان سرسبز شمالی را ترک کنند.

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا در کشور بود.

 

گزارش مریم عباسی زاده

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.