دولت آمریکا به ریاست جمهوری بایدن، از تحریم برخی مقامات ارشد نظامی میانمار بدلیل سرکوب معترضان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در پی بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد دولت میانمار به بهانه تقلب در انتخابات از سوی ارتش این کشور در اول فوریه (۱۳ بهمن) و بقدرت رسیدن ارتش اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را برای مقام‌های ارشد نظامی میانمار و همچنین یک مقام مسئول کمیسیون انتخابات این کشور در نظر گرفت.

براین اساس، وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا دارایی‌های ۱۱ مقام ارشد نظامی میانمار را مسدود و سفر آن‌ها به اروپا را ممنوع کنند.

از این رو آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از تحریم‌های جدید علیه برخی مقامات ارشد ارتش میانمار با هماهنگی متحدان این کشور خبر داد.

وی در این راستا تصریح کرد: آمریکا همچنان خواستار آزادی زندانیانی است که به ناحق بازداشت شده اند و از دولت نظامی میانمار می‌خواهیم تا در مقابل حملات خود علیه اعضای جامعه مدنی، روزنامه نگاران و اتحادیه‌های کارگری بایستد و کشتار‌ها توسط نیرو‌های امنیتی خود را متوقف کند.

بلینکن در تشریح جزئیات تحریم جدید آمریکا علیه مقامات میانماری گفت: از این رو واشنگتن رئیس پلیس میانمار، فرمانده دفترعملیات ویژه و همچنین دو یگان ارتش میانمار را به دلیل مسئولیت مشارکت مستقیم یا غیر مستقیم در سرکوب مردم یا تلاش در این کار تحریم می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان تاکید کرد: این اقدامات نمایانگر این موضوع است که خشونت‌های آن‌ها بی پاسخ نمی‌ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: میانمار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار