مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت: سرمایه گذاری در حوزه موقوفات یکی از راه‌های پشتیبانی و حمایت از تولید است که با جدیت در دستور کار اوقاف کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: نامگذاری ۲۲ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری یک سنت مبارک است که نقشه راه و برنامه مدون کشور را طی یک سال مشخص می‌کند.

او افزود: افزوده شدن پسوند اقتصادی از سال ۱۳۸۸ در نامگذاری سال‌ها توسط مقام‌معظم رهبری نشان از اهمیت اقتصاد و معیشیت مردم دارد.

مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه در دهه ۹۰ تاکید سه باره معظم له بر واژه" تولید" قابل تامل است، اظهار داشت: اهمیت و توجه به تولید ملی در کلام مقام معظم رهبری یکی از کلیدواژه‌های مهم شکوفایی اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام صالحی  بیان کرد:با کاهش سرمایه گذاری داخلی خصوصا در بخش صنعت اشتغال زایی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و کشور با مشکلات عدیده‌ای همراه خواهد شد.

او تحقق شعار سال توسط مسئولان را وظیفه‌ای خطیر دانست و بیان کرد: در کنار هم قرار گرفتن تولید و پشتیبانی در کلام رهبر انقلاب، بیانگر این است که از یکسو همه اعم از مردم و مسئولان از تولید داخلی، حمایت و پشتیبانی کنند و از طرف دیگر در راستای زدودن موانع تولید گام بردارند.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: آلودگی سال ۹۹ به ویروس کرونا فرصت مغتنمی شد برای اثبات توانمندی‌های داخلی که پزشکان و پژوهشگران ایرانی جلوتر از بسیاری از کشور‌ها اقدام به مراحل تولید واکسن کووید۱۹ نمودند و البته در سطوح پایینتر نیز از قبیل تولید ماسک و... به خودکفایی کامل رسیدیم و این به پشتوانه اتکا به توان داخلی است.

او با بیان اینکه موقوفات پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و تولید دارند، بیان داشت: اوقاف کرمانشاه در سال گذشته با تمام توان پای کار تولید ایستاد و خدمات خوبی در راستای بهره وری موقوفات و استفاده از ظرفیت آن‌ها به انجام رسانید که امسال نیز این اقدامات ادامه پیدا کرده و با قوت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

او  راه اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات با تولید ۲۰۰ کیلووات انرژی، کاشت نهال‌های سنجد، بادام و انگور با استفاده از فناوری گراوسیس در ۵ هکتار از اراضی بقعه متبرکه امامزاده حسین (ع) سنقر، راه اندازی کارگاه‌های تولیدی خیاطی و کفاشی در بقاع متبرکه با اشتغالزایی تعدادی از افراد و برنامه ریزی احداث گلخانه در موقوفات را از جمله مهم‌ترین این اقدامات تولیدی در سال ۹۹ دانست.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.