دژپسند گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی به واسطه ماموریت‌های گسترده خود نقش موثرتری دارد. در حوزه مالیات به واسطه ابزار‌های مالیاتی می‌تواند به عنوان مشوق استفاده کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی امروز اظهار کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به بخش اقتصاد دارد.نزدیک به یک دهه است که نامگذاری شعار سال معطوف به اقتصاد و در سه سال اخیر مختص تولید است.

وی ادامه داد: برای تحقق این شعار باید همه قوای حاکمیت اقداماتی را انجام دهند. قوه مجریه در وسط میدان و باید اقدامات متمایز تری را انجام دهد. وزارت امور اقتصاد و دارایی به واسطه ماموریت های گسترده خود نقش موثرتری دارد. در حوزه مالیات به واسطه ابزارهای مالیاتی می تواند به عنوان مشوق استفاده کند.

این مقام مسئول بیان کرد: در گمرک می توانیم از ابزار تسهیل تامین نیازمندی های بخش توليد کشور و تقویت بازار تولیدات ‌کشور استفاده کنیم. در صورتی که تولید در کشور افزایش پیدا کرده و به دلیل فقدان تقاضا برگشت بخورد، صادرات می‌تواند این نقیصه را رفع کند. زمانی که بحث تامین مالی مطرح می شود ذهن ها به سمت بازار پول منعکس می شود. مدتی در وزارت امور اقتصاد و دارایی بر ایجاد مجموعه ای کامل متمرکز بودیم و مجموعه دولت مصوبه ای مبنی بر ایجاد شعبی در استان ها برای هیات مقررات زدایی و تسهیل سرمایه گذاری به وجود آورد‌.

دژپسند گفت: در سال ۹۹ در هیات مقررات زدایی در ۴۳ محور مصوبه و عملکرد ویژه ای داشتیم که امسال به فکر تکمیل آن هستیم. به فکر بستر جامع تری برای فضای کسب و کار هستیم. همچنین به فکر مطرح کردن حوزه های جدیدی در بخش بیمه ها هستیم. امسال به بیمه ها با روندی تیز تر و تند تر ورود پیدا می کنیم. در سال ۹۸ و۹۹ یکی از محورهای های تامین مالی دولت اوراق ها بودند که عملکردی مثبت بود. مقرر شد در سال ۱۴۰۰ تدوین تکوین اوراق فروش و عرضه آن به کمک تولید بشتابد‌.

ترجیح مردم خرید کالای ایرانی باشد!

دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: در سال ۹۹ برخی از بخشنامه های مزاحم را حذف کرده و برخی از مصوبات را به دولت بردیم. همچنین گمرک یک پیشخوان برای مقابله با قاچاق است. از این رو به سمت هوشمند سازی گمرک رفتیم. نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید متاسفانه مورد قبول ما نیست.

وی گفت: حدود ۱۰ است رشد سرمایه‌گذاری در کشور ما مورد قبول نیست. امسال قصد داریم خصوصی سازی و مولدسازی را در رویکردی متفاوت داشته باشیم. ما فروش اوراق را به نحوه ای انجام می دهیم که هیچ گونه محدودیتی برای بخش توليد ایجاد نشود.

این مقام مسئول بیان کرد: بخش خصوصی برای قدردانی از این نامگذاری به دنبال بهبود کیفیت و ارزان تر کردن تولید کالاها باشد.‌مردم هم متقابلا در مصرف و خرید تولیدات داخلی را ترجیح دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار