دلیل به تعویق افتادن عرضه گوشی هوآوی P۵۰ چیست؟

بنا به گزارش‌های اعلام شده تاریخ عرضه گوشی هوآوی P۵۰ به ماه می‌ میلادی تغییر یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شایعه شده که پرچمداران شرکت هوآوی P۵۰ اولین گوشی‌های این غول چینی هستند که بدون اندروید عرضه می‌شوند و ظاهراً این اتفاق مانعی بر سر راه عرضه آنها است.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که انتشار گوشی P۵۰ هوآوی به دلایل مربوط به سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) به تعویق افتاده است.

گفته می‌شود که این تلفن‌ها حدود دو هفته پیش وارد مرحله آزمایش بتا ۳ شده‌اند و به نظر می‌رسد همه چیز، طبق برنامه پیش نمی‌رود. گویا شرکت هوآوی هنوز اعتماد کافی به سیستم عامل خود را ندارد تا بطور کامل از اندروید دست بکشد. در نتیجه ممکن است که انتشار تا ماه می میلادی به تأخیر افتاده است. طبق اطلاعات قبلی فاش شده قرار بود که از این گوشی تا پایان ماه مارس رونمایی شود.

تلفن‌های هوشمند کنونی هوآوی ، از جمله Mate X۲ تاشو، نسخه منبع باز اندروید را اجرا می‌کنند. نسخه بتا سیستم عامل این شرکت از دسامبر سال ۲۰۲۰ در چندین دستگاه از جمله Mate ۳۰ و MatePad Pro هوآوی، پیاده شده است.

 هواوی P۵۰

زمان عرضه گوشی های هوآوی P50

شرکت هوآوی قصد دارد عرضه رسمی P۵۰ را در ماه آوریل آغاز کند. همچنین قرار است نقشه راه برای به روزرسانی تلفن‌های قدیمی‌تر به سیستم عامل داخلی هارمونی، در ماه آینده به اشتراک گذاشته شود. گزارش امروز همچنین نشنان می‌دهد که سری P۵۰ از سه مدل P۵۰، P۵۰ Pro و P۵۰ Plus تشکیل خواهد شد.

گوگل به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده ارتباط خود را با هوآوی قطع کرده و تلفن‌های این شرکت اکنون بدون نسخه مجاز اندروید ارسال می‌شوند.

نسخه منبع باز اندروید فاقد خدمات مهم گوگل مانند است. هوآوی دارای فروشگاه برنامه خاص خود معروف به AppGallery و خدمات تحت اکوسیستم به نام Huawei Mobile Services (HMS) است که مشابه Google Mobile Services است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار