کارشناس ارشد روانشناسی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، افرادی که بیشتر قهر می‌کنند توانایی کلامی کمتری نسبت به دیگران دارند.

مهرنوش قنبری کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی توانایی کلامی کمتری دارند، تمایل بیشتری به قهر کردن دارند.

او با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که این افراد فکر می‌کنند دلیلی برای حرف زدن وجود نداشته یا حرف زدن فایده‌ای ندارد، افزود: دلیل دیگر این است که معمولا این افراد، چون وقتی در کودکی قهر می‌کرده اند و به چیزی که می‌خواسته اند، می‌رسیده اند، از این رو در روابط زناشویی نیز به همین نحو عمل می‌کنند.

قنبری درخصوص راهکار‌های برخورد با چنین افرادی بیان داشت: بهترین روش برای پیشگیری از قهر طرف مقابل، این است که دو طرف به عنوان یک قرارداد از پیش تعیین شده به همدیگر قول دهند که در زمان مناسبی دلخوری‌ها و کدورت‌های خود را مطرح کنند، بنابراین بهترین زمان هنگامی است که دو طرف هم آمادگی صحبت کردن دارند و هم آمادگی شنیدن، همچنین باید توجه کنیم که بهتر است اجازه ندهیم هیچ مشکل و موضوع مبهمی باقی بماند.

کارشناس ارشد روانشناسی اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید برای پیشگیری از قهر طرف مقابل درنظر داشت، این است که دقت کنیم به یکدیگر و خانواده‌ها توهین نکنیم و بگوییم شما خانوادگی مسئولیت پذیر نیستید، به عبارتی به قهر کردن دیگران جایزه ندهید، به این صورت که همان بار اول از همسرتان بخواهید که این شیوه رفتاری خود را تغییر دهد، ضمن اینکه به او نشان دهید اگر بازهم این کار را تکرار کند، دفعه بعدی در کار نیست.

مشاوره خانواده با بیان اینکه این افراد معمولا راه حل‌های موقت و ناکار آمدی مثل قهر کردن را به شیوه‌های صحیح حل مشکلات ترجیح می‌دهند، ادامه داد: بنابراین بهترین کار این است که به او بگویید راه مناسبی را انتخاب نکرده و بدین ترتیب نه تنها مشکلات تان حل نمی‌شود، بلکه حل آن‌ها سخت‌تر هم خواهد شد، چون قرار نیست در زندگی زناشویی کسی از دیگری رشوه بگیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار