کارشناس روانشناسی گفت: برخورد صحیح با نوجوانان بسیار حائز اهمیت است، چراکه در این دوره شخصیت اجتماعی آنها شکل می‌گیرد.

زینب آقاجری کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نوجوانی دوره‌ای است که در آن شخصیت اجتماعی فرد شکل می‌گیرد، به تدریج مستقل می‌شود و از نظر جسمانی و روانی تغییر می‌کند.

او افزود: دوره‌ای که قرار است نوجوان از مرحله بی دغدغه کودکی وارد دوره پر شور و اضطراب جوانی شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین پر استرس بودن بخاطر مسائل و تصمیماتی از جمله انتخاب رشته و دوست، ادامه تحصیل و ... است که این افراد با آن رو به رو می‌شوند.

آقاجری در خصوص اینکه فرزندان ما از نوجوانی به دنبال استقلال طلبی برای خود هستند و اگر با مخالفت خانواده رو به رو شوند، ممکن است هیجانات نگران کننده‌ای همچون خشم، قهر و گوشه نشینی را از خود نشان دهند، اظهار داشت: عملکرد والدین در برخورد با فرزندان خود بیشتر از هر زمان دیگر به چشم می‌آید، پس لازم است نکات مهمی را در رفتار خود رعایت کنند تا در آینده آثار مثبت را ببینند.

کارشناس روانشناسی با اشاره به آثار مثبتی که در آینده نوجوانان تاثیرگذار است، تصریح کرد: اگر می‌خواهید آنها متوجه صحبت‌های شما شوند درکشان کنید، به رفتار خوب نوجوان پاداش دهید، لطفا، متشکرم و ... ورد زبانتان باشد، عشقتان را به آنان ابراز، تشویق و تحسین کنید.

او در پایان با بیان اینکه باید قبول کنیم نوجوانان در آینده، آینه تمام نمای ما خواهند بود، گفت: می‌توانیم با داشتن اعمال و کردار خوب، آینه‌های شفافی به فردای زندگی و جامعه هدیه دهیم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.