کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، آنکتاد، در گزارش جدید خود اعلام کرد رشد اقتصادی جهان امسال سریع‌تر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، آنکتاد، در گزارش جدید خود اعلام کرد رشد اقتصادی جهان در امسال سریع‌تر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت خواهد بود.

آنکتاد که قبلاً پیش‌بینی کرده بود اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ با رشدی ۴.۳ درصدی رو به رو شود حالا پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصادی جهان در  امسال به ۴.۷ درصد برسد.

در گزارش جدید آنکتاد آمده است: ریکاوری اقتصادی جهان که در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ آغاز شد در ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد یافت. البته رشد اقتصادی در همه‌جا یکسان نخواهد بود و همچنان وضعیت دقیق آن غیرقابل پیش‌بینی است.

عامل مهم افزایش پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان این است که پیش‌بینی می‌شود با تزریق بسته مالی بزرگ آمریکا به بازارهای این کشور سطح مصرف در آمریکا بالا برود. آنکتاد تاکید کرد برای تداوم رشد اقتصادی جهان همچنان نیازمند بسته‌های حمایتی مالی از سوی دولت‌ها هستیم.

انتهای پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
بالعکس هست.استخراج نفت به خاطرکروناوکاهش تقاضاکاهش یافته.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۶:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
ضمن تشکر از دولت و مجلس . از انجایی که کرونا در دنیا رو به پایان است و تمام کارشناسان بر این عقیده هستند که صنعت مهم گردشگری و زیارتی در مسیر یک جهش عظیم قرار دارد و در این صنعت بیشتر ریال خرج می شود و سود از این صنعت با ارز و ریال بدست می اید لطفا به طرحهای این صنعت در شهرها و روستاها پیگیری و نقدینگی بهتری صورت بگیرد تا طرحهای عمرانی این صنعت زودتر به سودهی برسد بخصوص کمک بیشتری در طرحهای عمرانی مربوط به شهرداریها صورت بگیرد. سپاس گذار هستم.
آخرین اخبار