هاشمی در هشداری نسبت به عادی انگاری کرونایی در دید و بازدید‌های نوروزی گفت: هرگونه برپایی تجمع و دورهمی‌های خانوادگی بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی خطر ابتلا به کرونا را دو چندان می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سیداحمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگرچه خراسان شمالی براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک در وضعیت زرد و آبی کرونایی قرار دارد، ولی همچنان افزایش انتقال ویروس کرونا در این استان همانند سایر استان‌های کشور بالاست و تنها راهکار تداوم وضعیت تثبیت کرونایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

هاشمی افزود: لغو منع تردد از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به معنای انجام سفر‌های غیر ضرور و عادی انگاری کرونایی نباید تلقی شود و هرگونه برپایی تجمع و دورهمی‌های خانوادگی بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی خطر ابتلا به کرونا را دو چندان می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی ممنوع شدن برافراشتن چادر‌های مسافرتی در معابر عمومی و پارک‌ها و اسکان مسافران در مدارس همانند سال گذشته، به معنای پرهیز از سفر‌های غیر ضروری است و قطعا مردم نیز باید در رعایت پروتکل‌ها بیش از گذشته حساس باشند.

براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان از هشت شهرستان استان خراسان شمالی شش شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند و هم اکنون حدود ۱۰۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند.

او افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک در استان همزمان با شروع خرید‌های نوروزی با کاهش چشمگیری مواجه شد و کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص ماسک نگران کننده است.
دکتر هاشمی اضافه کرد: اگر این رفتار‌های عادی انگارانه نسبت به ویروس کرونا در دید و بازدید‌ها و دورهمی‌های خانوادگی نیز افزایش یابد، درگیری استان به ویروس کرونا به خصوص که مواردی از ویروس جهشی موسوم به انگلیسی نیز در این استان مشاهده شد.
هاشمی از مردم استان خراسان شمالی خواست تا در صورت امکان دید و بازدید‌های نوروزی را همانند سال گذشته به صورت غیر حضوری و با استفاده از فضای مجازی داشته باشند و در صورت ضروری حتما با استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از روبوسی باشد.

طبق آخرین آمار میانگین استفاده از ماسک در استان خراسان شمالی حدود ۷۰ درصد رسید و نسبت به میانگین کشوری حدود ۲۰ درصد کمتر شد و این کاهش در برخی شهرستان‌ها از جمله فاروج شرقی‌ترین شهرستان خراسان شمالی به زیر ۵۰ درصد رسید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.