استاندار اردبیل گفت: برنامه عملیاتی و اجرایی شعار سال با همکاری مسئولان، مدیران و فرمانداران استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در حاشیه نشست با فرمانداران و تعدادی از مدیران استان گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری در نخستین ساعت‌های پس از آغاز سال جدید، سرفصل‌های عملیاتی شعار سال مورد بررسی مسئولان استانی قرار گرفت.

او بیان کرد: برنامه اجرایی توسعه استان حول محور شعار سال تدوین می‌شود و مدیران اجرایی استان ظرف ۲۰ روز آینده موارد اولویت‌دار در راستای این شعار را در شهرستان‌ها شناسایی می‌کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بر اساس این شعار در بحث تولید و توسعه واحد‌های تولیدی اقدامات حمایتی بیشتر شده و با تسهیل امور بانکی و کاهش بوروکراسی، زمینه توسعه واحد‌های تولیدی بیش از پیش فراهم می‌شود.

بهنامجو با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای فعال‌سازی واحد‌های تولیدی در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت از فعال‌سازی ۸۵ واحد راکد در سال گذشته خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی برای پشتیبانی و مانع زدایی در این راستا در سالجاری با انجام اقداماتی، چون تفویض اختیار از مرکز به استان و از استان به شهرستان‌ها انجام می‌شود.

او با اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه اعتبارات تولید نیز در این قانون لحاظ شده، دستگاه‌های اجرایی در ۲۰ روز آینده برش دستگاهی را احصا می‌کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر بودجه، منابع در آمدی نیز مورد تاکید بوده و در این خصوص در سال گذشته توانستیم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار کسب کنیم.

بهنام جو گفت: این اعتبار با همکاری نماینده ولی فقیه، نمایندگان و مدیران محقق شده و باید همین روال را در سالجاری برای پیشبرد پروژه‌های تولید محور ادامه دهیم.

او افزود: اگر سال ۹۹ نسبت به ۹۸، بودجه‌های دولت حدود ۱۸ درصد افزایش داشت، ما توانستیم ۸۰ درصد را جذب کنیم و تلاش می‌شود در میزان جذب بودجه امسال هم ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
با سلام . قرار بود در سال 99 یکصد کیلومتر از مسیر ریلی اردبیل - میانه ریل گذاری شود . اما فقط گویا 50 کیلومتر انجام شد . ایا در سال 1400 مسیر 150 کیلومتر ریل گذاری می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
با سلام . قرار بود در سال 99 یکصد کیلومتر از مسیر ریلی اردبیل - میانه ریل گذاری شود . اما فقط گویا 50 کیلومتر انجام شد . ایا در سال 1400 مسیر 150 کیلومتر ریل گذاری می شود ؟