فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش وقوع تصادفات رانندگی در این استان به ویژه مناطق جنوبی آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ مصطفی کول‌زاده فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت : با حرکت در مسیر اجرای قانون و ایجاد همبستگی در بین آحاد مردم روز به روز شاهد افزایش فرهنگ ترافیکی در استان خواهیم بود.

او با تاکید بر پرهیز از سفر در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: هم استانی‌های گرامی در صورتی که بنا به ضرورت و شرایط اضطراری نیاز به ورود به محور‌ها را داشتند.

قبل از سفر وسیله نقلیه خود را به لحاظ ظاهری و فنی بازدید کنند و هرگز با وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی وارد محور نشوند.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان افزود: همچنین ضروری است ضمن بستن کمربند ایمنی تمامی سرنشینان رانندگان حین حرکت توجه کامل به جلو جوانب داشته باشند و فاصله طولی را با خودروی جلویی متناسب با سرعت حرکت و شرایط سطح راه حفظ کنند.

او بیان کرد: رانندگان در هنگام رانندگی به تابلو‌ها و علایم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر توجه داشته باشند و تحت هیچ شرایطی از تلفن همراه و تجهیزات مشابه در حین رانندگی استفاده نکنند.

سرهنگ کول‌زاده گفت: همچنین رانندگی بین خطوط و پرهیز از تغییر مسیر‌های ناگهانی از حمله نکاتی مهمی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

او تصریح کرد: رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: رانندگان همواره در طول مسیر بویژه در فاصله ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها و روستا‌ها با دقت و تمرکز بیشتر و توجه کامل به جلو و با سرعت مطمئن رانندگی کرده و از انجام اعمال مخاطره آمیز و ارتکاب تخلفات حادثه ساز که ایمنی ترافیک و آرامش سایرین را به خطر می‌اندازد نظیر تجاوز از سرعت مجاز، سبقت در محل‌های ممنوع، تجاوز به چپ و حرکات مارپیچ خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار