۳۰ درصد تردد‌ها در راه‌های سیستان‌وبلوچستان با سرعت غیرمجاز ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: از مجموع ۲۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۹۵ تردد ثبت شده در مسیر‌های این استان ۳۰ درصد آن با سرعت غیرمجاز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: از مجموع ۲۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۹۵ تردد ثبت شده در مسیر‌های این استان از ابتدای سالجاری تا کنون هشت هزار و ۸۴۹ هزار و ۶۹۹ تردد معادل ۳۰ آن با سرعت غیرمجاز انجام شده است.

او گفت : بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده این مدت در مسیر‌های ارتباطی خاش – سراوان، میرجاوه – زاهدان و خاش - زاهدان گزارش شده است.

او با بیان اینکه سرعت غیرمجاز عامل اصلی بروز سوانح رانندگی به شمار می‌رود، گفت: سرعت زیاد در مسیر‌های ارتباطی سبب شده در هفت ماهه نخست سالجاری این استان با ۲۱۳ فقره، رتبه ۱۲ کشوری را از لحاظ درصد تعداد تصادفات فوتی در بین ۳۱ استان به خود اختصاص دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: همچنین سرعت غیرمجاز در راه‌های این استان سبب شده در این مدت واژگونی و برخورد رخ به رخ بیشترین علل بروز سوانح رانندگی را تشکیل دهند که عمدتا این گونه تصادفات متاسفانه به دلیل شدت ضربات وارده منجر به فوت سرنشینان شد.

او آموزش و فرهنگ سازی را از موثرترین راهکار‌ها در کاهش سوانح رانندگی در مسیر‌های ارتباطی سیستان‌وبلوچستان دانست و افزود: این اداره‌کل همه ساله علاوه‌بر اقدامات بازدارنده نظیر نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده، اصلاح شیب شیروانی، نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، ایمن سازی فیزیکی مدارس، اصلاح آشکار سازی، حذف نقاط پر تصادف، بازگشایی و افزایش شعاع دید و خط کشی مسیر‌ها را در راستای توسعه فرهنگ ترافیک در استان مدنظر قرار داده که اجرای برنامه سیمای راهبران و برگزاری دوره‌های آموزشی برای همه اقشار بویژه دانش آموزان از مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار