مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از نواختن زنگ ایمنی همزمان با نخستین روز هفته ایمنی و حمل و نقل در مدارس زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ایوب کرد رین مراسم که به صورت نمادین در دبستان شکوفه‌های دانش مهر شهر زاهدان برگزار شد، با بیان اینکه عامل انسانی عمده‌ترین دلیل وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های این استان به شمار می‌رود، اظهارداشت: این اداره‌کل همه ساله به منظور ارتقای ایمنی سفر کاربران جاده‌ای علاوه‌بر نصب علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در مسیر‌های ارتباطی و همچنین ایمن سازی فیزیکی و نرم افزاری مدارس حاشیه راه‌ها اقدامات گسترده‌ای را در حوزه فرهنگ سازی مورد توجه قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سالجاری ۳۹۶ نفر از مردم سیستان و بلوچستان جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده‌اند، گفت: از رانندگان انتظار می‌رود ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در طول سفر به علائم نصب شده در مسیر‌ها توجه کافی داشته باشند چراکه ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش وقوع سوانح رانندگی به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت آمادگی راهداران برای طرح زمستانه گفت: با توجه به اینکه حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل بویژه حمل و نقل جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این اداره‌کل با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم نظیر لایروبی رودخانه‌های محلی و نصب علائم ایمنی درصدد ایحاد تردد روان و پیوسته و بدون مشکل است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، ارتقای توانمندی و حفظ آمادگی نیرو‌های راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در مسیر‌های ارتباطی از اهداف طرح زمستانه راهداری محسوب می‌شود.

کرد تصریح کرد: همزمان با هفته ایمنی و حمل و نقل (۲۴ تا ۳۰ آبان) افزون‌بر ۵۰ ویژه برنامه در سیستان و بلوچستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درحال اجراست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار