رئیس سازمان صمت فارس از ارجاع ۲۳۵ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارت نوروز به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز و رسیدگی به تخلقات اقتصادی در بازار شب عید از ارجاع ۲۳۵ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی فارس در طرح نظارت نوروز خبر داد و گفت: طی بازرسی از یکی از مجتمع‌های بزرگ پوشاک واقع در خیابان معالی‌آباد شیراز ۶۵ واحد به دلیل تخلفات گرانفروشی، عدم‌درج قیمت کالا و ارائه فاکتور شناسایی و تشکیل پرونده شد و متخلفان به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

او افزود: به دنبال تقاضا‌های مردم ضمن بازرسی از پاساژ‌ها و مراکز عمد فروش پوشاک، ۵۷ فقره پرونده تخلف دیگر تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ایزدی به تشدید نظارت بر عملکرد میادین میوه و تره‌بار شیراز اشاره کرد و گفت: با تشکیل اکیپ بازرسی از میدان میوه و تره‌بار در شیراز بازرسی به عمل آمد که در مجموع با حضور چندین اکیپ بازرس از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ۶۰ واحد متخلف شناسایی و پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

او افزود: بازرسان در راستای توزیع کالا‌های تنظیم بازار مانند میوه، روغن، مرغ، شکر و ... با همکاری ناظرین افتخاری به صورت تمام وقت بر شبکه‌های توزیع تعریف شده به خصوص میوه طرح تنظیم بازار نظارت و کنترل دارند.

جریمه بیش از یک میلیاردی در تخلفات خشکباری‌ها و قنادی‌ها

رئیس صمت فارس با بیان اینکه طی چند روز اخیر و در راستای اجرای طرح نظارتی نوروز تاکنون از ۶۶۳ واحد خشکباری و قنادی در سطح شهر شیراز بازرسی به عمل آمده است، گفت: تاکنون ۵۳ پرونده شامل ۳۲ پرونده در واحد خشکباری‌ها و ۲۱ پرونده در صنف قنادی‌ها با مجموع ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او با اشاره به اجرای طرح نظارت بر واحد‌های اقامتی ادامه داد: طرح نظارتی نوروز نظارت بر هتل‌ها، اقامت‌های بوم‌گردی و سنتی، مهمان‌پذیرها، آژانس‌های مسافرتی را شامل می‌شود که جهت بررسی و هماهنگی قیمت‌های لحاظ شده با انجمن‌های مربوطه جلسات متعددی برگزار و قوانین تعزیرات حکومتی به آنان تذکر داده شد.

ایزدی افزود: در این ایام هرچند به دلیل افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل مسافر و همچنین شیوع ویروس کرونا استقبال چندانی از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نشده، اما جهت جلوگیری از تخلفات و کنترل قیمت‌ها از تمامی پایانه‌های مسافربری از جمله شرکت‌های مسافربری و غرفه‌های موجود نیز به صورت مستمر بازرسی به عمل می‌آید و به شکایات و گزارشات رسیدگی می‌شود..

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه در روز‌های اخیر بیش از ۳۰۰ مورد شکایات و گزارشات مردمی از تخلفات اقتصادی در سامانه ثبت و با همکاری بازرسی اتاق اصناف و بسیج اصناف سپاه فجر مورد بررسی قرارگرفته است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف موارد را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.