سرهنگ حسنوند بالابردن امنیت اندروید تلفن همراه را راهکاری مناسب برای ایمن سازی اطلاعات شخصی در مقابل مجرمان سایبری دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ شاهین حسنوند رییس پلیس فتا خوزستان گفت: بالا بردن امنیت اندروید گوشی‌های تلفن همراه در مقابل افرادی که می‌توانند روی آن جاسوس افزار نصب کنند، ایمن می‌شود.

او با بیان اینکه باید بر روی دستگاه گوشی همراه باید یک رمز عبور به صورت پین، الگو یا ویژگی‌های بیومتریک نصب کرد، افزود: این مسئله اولین راهکار امنیتی است که باید در دستگاه اندروید اعمال شود.

سرهنگ حسنوند با اشاره به زمان خاموش شدن صفحه در صورت غیرفعال بودن بیان کرد: قفل گوشی را نباید بیش از ۱۵ تا ۳۰ ثانیه تنظیم کرد، با این کار می‌توان مطمئن شد اگر گوشی جایی بدون توجه و نظارت رها شد هر فرد خرابکاری زمان محدودی برای دسترسی به آن خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان درخصوص دانلود برنامه‌های کاربردی از منابع معتبر اظهار داشت: برنامه­‌های کاربردی نباید از منابع ناشناس دانلود شوند، این در حالی است که پیش از این بار‌ها مشاهده شده که برنامه­‌های کاربردی مخرب زیادی سازوکار‌های محافظت بدافزاری در فروشگاه گوگل­‌پلی را دور زده‌اند، بنابراین نمی‌توان کاملاً به پلتفرم رسمی گوگل پلی اعتماد کرد.

او با تاکید بر توجه به مجوز‌های درخواستی برنامه­‌های کاربردی تصریح کرد: ممکن است یک برنامه کاربردی از شما درخواست اجازه دسترسی به مکان، لیست شماره­‌ها، مشاهده عکس­‌ها و ... را داشته باشد، بنابراین همواره مجوز‌های دسترسی درخواست شده از سوی برنامه­‌های کاربردی را ردیابی کرده و آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

سرهنگ حسنوند با اشاره به رمزنگاری دستگاه تلفن همراه گفت: یکی از راه‌های آسان برای محافظت از داده‌ها در برابر دیگران، استفاده از رمزنگاری است، برای انجام این کار، قسمت Settings را روی دستگاه اندروید باز کرده و سپس در قسمت Security گزینه‌های رمزنگاری دستگاه قابل مشاهده است.

از اطلاعات تلفن همراه پشتیبان­‌گیری کنید

او پشتیبان گیری از اطلاعات تلفن همراه را راهی برای مقابله با مجرمان عنوان کرد و بیان داشت: اطلاعات گوشی را می­‌توان به صورت دستی به رایانه انتقال داد، ضمن اینکه آموزش ایمن‌ترین رویکرد در رابطه با امنیت سایبری است و کاربران باید رفتار‌های سایبری مخرب را شناسایی کنند و بدانند که چطور باید از خودشان دفاع کنند و از تازه‌ترین اخبار سایبری مطلع شوند.

او تصریح کرد: برای هر دستگاه اندروید باید از یک راهکار ضدویروس استفاده کرد، به عنوان مثال برنامه «Thor Mobile Security» همه تهدید‌های تلفن همراه را قبل از این که شانس آلوده کردن دستگاه را پیدا کنند حذف می‌کند، این ضدویروس اطمینان می‌دهد که همه نشانی­‌های اینترنتی که باز می‌کنید ایمن هستند «یعنی از باز شدن لینک‌های مربوط به فیشینگ، باج افزار، سرقت اطلاعات لاگین یا سرقت هویت پیشگیری می‌کند» و اگر امن نباشند، بلافاصله مسدود می‌شوند.

سرهنگ حسنوند در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کرده و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.