با طراحی وساخت بوش در قسمت دنده خودروی یونیماک بنز از قطعات ماشین آلات سنگین و فوق سنگین شرکت خطوط لوله اصفهان ۸۵۰ میلیون ریال صرفه جویی حاصل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سجاد نادری مسئول واحد تعمیرات ماشین آلات سبک، سنگین و فوق سنگین شرکت خطوط لوله ومخابرات منطقه اصفهان گفت: به علت نقص در سیستم انتقال قدرت خودرو یونیماک پس از باز کردن و اوراق گیربکس، خرابی رولبیرینگ‌های شفت خروجی گیربکس و خرابی دنده دو تشخیص داده شد.

سجاد نادری افزود: تهیه این دو قطعه یکی به علت نبود تامین آن در داخل و دیگری به علت قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون ریال به صرفه نبود و تصمیم بر تحقیق بیشتر در رابطه با ساختمان گیربکس و در نهایت در رابطه با خرابی دنده دو، طراحی و ساخت بوش در قسمت دنده دو شافت گیربکس گرفته شد.

او گفت: رولبیرینگ مورب خروجی شافت که علاوه بر تخریب کامل رولبیرینگ، یاتاقان آن نیز تخریب شده بود که از رولبیرینگ با اندازه مشابه استفاده و یاتاقان پوسته هم پس از جوشکاری و ترمیم با استفاده از آلیاژ کربنی و رینگ لبه دار جایگزین شد.

مسئول واحد تعمیرات ماشین آلات سنگین بیان داشت: این اقدام با صرفه جویی در حدود ۸۵۰ میلیون ریال هزینه در قالب ۹۶ نفر ساعت کار تعمیر و راه اندازی مجدد شد.

خودرو یونیماک جزء ماشین آلات عملیاتی با کاربری خاص است و برای مکان‌هایی با شیب تند در مسیر خط لوله استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.