به همت کارشناسان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، خودروی مکنده مواد نفتی در منطقه اصفهان برای نخستین بار تعمیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کریم بهمنی رئیس واحد ترابری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان گفت: در پی رانش زمین و نشتی نفت خام از خط لوله مارون ـ اصفهان و اجرای عملیات پاکسازی در مسیر منطقه سرخون، یک دستگاه پمپ آیخوف (مکنده مواد نفتی)، دچار نقص فنی شد.

کریم بهمنی افزود: با توجه به استفاده از هشت دستگاه پمپ آیخوف در عملیات پاکسازی، پنج دستگاه دچار خرابی شد که در محل عملیات به همت واحد تعمیرات تعمیر و راه اندازی و یک دستگاه از ناحیه پمپ دچار نقص فنی شد که برای تعمیرات اساسی به مرکز منطقه اصفهان منتقل شد.

او گفت: در صورتی که طبق روال سابق این تعمیرات به خارج از شرکت سپرده می‌شد علاوه بر زمان بر بودن تعمیرات که حدود یک هفته طول می‌کشید صرفه جویی قابل توجهی داشته است که رقمی حدود ۱۵۰ میلیون ریال را با هشت میلیون ریال در یک شبانه روز انجام دادند و در سرویس قرارگرفت.

منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با بهره گیری از ۱۸ دستگاه توربوپمپ سولزر با قدرتی معادل ۳۰۰ هزار اسب بخار، روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را از امیدیه خوزستان با طی مسیر ۴۰۰ کیلومتر به اصفهان منتقل می‌کند که علاوه بر تامین خوراک پالایشگاه اصفهان، بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز را نیز تامین می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.