نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات پیشین، چشم‌پوشی بایدن از پیشنهاد پوتین برای برگزاری گفت‌و‌گوی زنده را غیر منطقی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اعضای حزب سبز‌ آمریکا، چشم پوشی بایدن از گفت و گو با پوتین را غیر منطقی دانست.

هاوی هاوکینز، نامزد حزب سبز برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، درباره گفت و گوی  بایدن و پوتین گفت: این دو  باید در مذاکرات دو جانبه شرکت کنند. رؤسای جمهور آمریکا و روسیه به جای حالت تهاجمی که  هر کدام در پیش گرفتند، باید با یکدیگر صحبت کنند.

او افزود: خلع سلاح هسته‌ای و شرایط اضطراری آب و هوایی هم ضروری است که در راس برنامه‌های آن‌ها در این گفت و گو قرار گیرد.

پس از آنکه بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی پوتین را یک «قاتل» خطاب کرد، سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد سخنان نسنجیده بایدن، روابط مسکو و واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

ولادیمیر پوتین نیز در سخنرانی روز گذشته اش به اظهارات همتای خود واکنش نشان داد و گفت که  فقط برای او آرزوی سلامتی می‌کند. وی همچنین رئیس جمهور آمریکا را به گفتگوی زنده دعوت کرد.

ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این باره اظهار کرد: چیزی در مورد گفتگوی احتمالی این دو  ندارد و  بایدن قصد دارد روز جمعه در جورجیا باشد.

 پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه توضیح داد آنچه پوتین پیشنهاد می‌کند یک بحث است و  اگر چنین گفتگو‌هایی اتفاق بیفتد، باید از بایدن در مورد ادامه اتهامات بی اساس علیه روسیه سوال کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار