سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور از توصیف همتای روس خود به "قاتل" متاسف و پشیمان نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور از این‌که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور آمریکا را با عنوان "قاتل" خطاب کرده است، پشیمان نیست.

جنیفر ساکی گفت: سفیر آمریکا همچنان در مسکو به کار خود ادامه می‌دهد و مطمئنیم که دیپلماسی اولین گام حتی در قبال دشمنان ما است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بایدن همچنان اطمینان دارد که انگیزه‌های مشترک زیادی وجود دارد که ما و روسیه را کنار هم نگه‌دارد.

وی با تاکید براین‌که روابط آمریکا با روسیه ادامه خواهد داشت و دامنه‌دار است افزود: بایدن و پوتین مواضع متفاوتی دارند، اما زمینه‌هایی برای منافع مشترک وجود دارد.

جنیفر ساکی در همین حین گفت: بایدن از توصیف پوتین به قاتل متأسف و پشیمان نیست. روسیه باید بهای اقدامات مخرب خود را بپردازد.

سخنگوی کاخ سفید در پایان اضافه کرد: تصمیمات اعلام‌نشده‌ای در مورد روسیه وجود دارد. رئیس‌جمهور ما حق دارد که به دلخواه خود به رفتار‌های روسیه پاسخ دهد. در تعامل با مسکو فقط بر تحریم تکیه نداریم، بلکه راه‌های دیگری نیز وجود دارد که هنوز اعلام نکرده‌ایم.

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) نیز با اعلام این‌که روسیه باید در قبال اقداماتش پاسخگو باشد، مدعی شد درباره نگرانی‌ها، مستقیما با روسیه برخورد خواهد شد.

این در حالی است که کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگوی مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

روز گذشته پس از تشدید تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد مسکو سفیر خود را از آمریکا برای انجام مشورت‌های بیشتر درباره آینده روابط دوجانبه فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
واقعا پوتین قاتله.به ژاپن حمله اتمی کرد.القاعده را به جان مردم افغان انداخت.طالبان هم همینطور.داعش وحشی را ساخت و بجان مردم مظلوم عراق و سوریه انداخت.این پوتین کاملا ملت ایران را تحریم دارویی و غذایی کرده.از اسرائیل کودک کش حمایت میکنه.خلاصه هرچی جنایت و جنگه علت اصلی روسیه است.آمریکا یک کشور مظلومه
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی ولایت مدار
۱۵:۲۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
رژیم صهیونیستی آماده باش که نابودی و فروپاشی و افول نزدیک است این پیام ما به شما هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
ننگ بر امریکا و اسرائیل
آخرین اخبار