عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: قیمت هر جفت کفش نسبت به سال گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد گازرانی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از کفش‌های زنانه موجود در بازار همدان مربوط به تولید استان و مابقی آن از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

او با تأکید بر اینکه تولید کننده‌های همدان در زمینه کفش‌های زنانه موفق عمل کرده‌اند افزود:، اما در بخش کفش‌های مردانه بالعکس است و بیشتر کفش‌های موجود در بازار مربوط به تولیدکننده‌های خارج از استان است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه استان همدان در زمینه تولید کیف و کفش چرم خوش درخشیده است گفت: به علت قیمت بالای محصولات چرم استقبال چندانی از آن نمی‌شود.

گازرانی افزود: معمولا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد مردم از کفش‌های چرم طبیعی و مابقی از جنس چرم‌های مصنوعی که قیمت مناسب‌تری دارد استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه صادرات کیف و کفش چرم همدان به کردستان عراق و افغانستان انجام می‌شود گفت: یکی از علت‌های رونق چرخه تولید همدان و عدم تعطیلی کارگاه‌ها مربوط به صادرات است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه از روز‌های گذشته شاهد رونقی جزئی در بازار هستیم اظهار داشت: به دلیل کاهش قدرت مردم، کسبه سود دریافتی خود را کاهش داده‌اند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.