رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده توسط بیماران نیازمند، هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران احتیاج دارد.

داوود نصرارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: ذخایر بانک خون این پایگاه با کاهش خون و فرآورده‌های آن مواجه شده است که برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌ها، برای اهدای خون مراجعه کنند.

نصرارکن با اشاره به اینکه داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد، افزود: شهروندان می‌توانند روز جمعه ۲۹ اسفند ماه و ۲ فروردین ۱۴۰۰ برای خون دهی به این پایگاه مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی و مادران باردار و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند، اذعان کرد: این پایگاه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ آماده دریافت خون از مردم است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.