وقتی کیفیت، دلیل مسئولان برای گرانی میوه تنظیم بازار در کرمان می شود!

قوام گفت: قیمت میوه‌های تنظیم بازار شب عید در کرمان به علت داشتن کیفیت، متفاوت‌تر از سایر استان‌ها است.

محمدرضا قوام، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: دیشب قیمت نهایی میوه‌های تنظیم بازار شب عید در جلسه کمیته راهبری، محاسبه و اعلام شد.

او با اشاره به اینکه میوه‌های شب عید شامل سیب زرد و قرمز (آذربایجان غربی) و پرتقال تامسون شمال و والنسیای جنوب است، افزود: این میوه‌ها از امروز در سراسر کرمان عرضه خواهند شد.

قوام بیان کرد: قیمت نهایی و تصویب شده سیب درختی زرد در کرمان ۱۲ هزار تومان، سیب درختی قرمز ۱۱ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال (واشنگتون) ۱۴ هزارتومان، پرتقال والنسیای جنوب ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان که به علت داشتن کیفیت، این قیمت‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور، کمی متفاوت‌تر است.

او افزود: هر استان قیمت مخصوص به خود را دارد که با توجه به کیفیت و نوع میوه خریداری شده، قیمت‌ها متفاوت هستند.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کرمان افزود: ۴۰۰ تن پرتقال جنوب، ۲۰۰ تن پرتقال شمال و ۳۵۰ تن سیب درختی زرد و قرمز به منظور میوه تنظیم بازار در سردخانه شمال استان و همچنین ۱۵۰ تن پرتقال جنوب و ۱۰۰ تن سیب درختی مخصوص مناطق جنوبی استان ذخیره سازی شده است.

او گفت: در شهر کرمان به همت اتحادیه صنف میوه و تره بار و با همکاری مشاغل شهرداری در ۳۱ نقطه در مرکز شهر، میوه‌های تنظیم بازار عرضه می‌شوند.

قوام با بیان اینکه مرکز تهیه شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک، شهر رفسنجان است، افزود: عاملان پخش بقیه شهرستان‌ها با مراجعه به سردخانه شمال استان می‌توانند این میوه‌ها را برای منطقه خود خریداری کنند.

او تصریح کرد: توزیع این میوه‌ها از امروز ۲۸ اسفند ماه آغاز شده است و تا زمانی که میوه در سردخانه موجود باشد، این طرح ادامه خواهد داشت.

در حالی که قیمت پرتقال و سیب زرد شب عید از محل ذخایر دولت برای تنظیم بازار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب قرمز ۸ هزار و ۹۰۰ تومان، اعلام شده است؛ اما در کرمان این قیمت ها بدین گونه سیب درختی زرد ۱۲ هزار تومان، سیب درختی قرمز ۱۱ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال (واشنگتون) ۱۴ هزار تومان، پرتقال والنسیای جنوب ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان   مقرر شده است. 

نکته قابل توجه این است که استان کرمان از نظر برداشت میوه سیب و پرتقال در ایام سال غنی است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
نزدیک کلانتری 21 من 15 هزارو 500 تومان خریدم پرتغال29 اسفند خواجه پور
آخرین اخبار