معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: هرگونه ابتلا به کرونا را ویروس کرونای انگلیسی در نظر خواهیم گرفت.

دکتر کریمی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در شهرستان ساوه ۶ مورد ابتلای به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی ثبت و قطعی شده است.

کریمی افزود: با توجه به تشابه سرایت و راه‌های پیشگیری و هزینه‌ی بالای تست، از این به بعد هرگونه ابتلا را ویروس کرونای انگلیسی در نظر خواهیم گرفت.

او اضافه کرد: براساس آمار موجود در دو ماه گذشته تنها دو مرگ ناشی از بیماری کرونا در شهرستان ساوه به ثبت رسید در حالیکه در یک هفته‌ی اخیر با ۳ فوتی این تعداد ۵ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان ابتلا به کرونا در ساوه ادامه داد: موج ابتلا به کرونا در ساوه آغاز شده است.

صف‌های خرید مرغ، ناوگان حمل و نقل عمومی و بانک‌ها از مکان‌های پرتردد مردم هستند که با ساده انگاری و عادی پنداری، نسبت به ویروس کرونا بی تفاوت هستند.

با رعایت سه اصل بهداشتی می‌توان زمینه‌ی سلامتی خود و اطرافیانمان را در برابر این نوع از ویروس تضمیین نماییم

سرعت سرایت کرونای جهش یافته انگلیسی بالاست و علائم این بیماری ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ابتلا در فرد دیده می‌شود.

دهم اسفند ماه یک ساوه‌ای بعد از سفر به البرز کرونای اولین کرونای انگلیسی را با خود به استان مرکزی و ساوه آورد و با توجه به مشخص شدن نتایج آزمایشات، تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه‌ای قرار گرفتند که جواب تست کرونای اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونای انگلیسی هم مثبت شد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده گردید و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.