عباس؛ شیر میدان‌های نبرد/جانبازان، باز جان گرفتند

روز میلاد عباس، شیر مرد میدان نبرد حق بر ضد باطل و میدان عطوفت و مهربانی به نام جانباز نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  امروز، آسمان رنگ دیگری دارد، امروز، آسمان به نظاره زمین نشسته، امروز، آسمان، ماهی بهتر از ماه خودش را در زمین جست و جو می‌کند.

آری، امروز میلاد قمر بنی هاشم (ع) است.

قمربنی هاشم

هم او که به معنی واقعی نامش عباس (شیری که شیران از او بگریزند) در دلاوری و شجاعت زبان زد جهانیان بود و هست.

آری او شیر میدان نبرد مبارزه بر ضد باطل و شیر میدان رافت و مهربانی و دستگیری بود. آری، او در همه میدان‌ها عباس بود.

وزش باد و گردوخاک در کرمان کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت:برای امروز وزش با و از فردا وزش بادنسبتا  شدید به همراه گردو خاک و طوفان  در برخی مناطق استان پیش بینی می شود .  مریم سلاجقه  ، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با اشاره به اینکه آسمان استان صاف تا کمی ابری است گفت: برای امروز  افزایش ایر،وزش باد  و از فردا  وزش باد نسبتا شدید به  همراه گردوخاک  و طوفان در اکثر مناطق استان پدیده غالب است  . او افزود: کاهش دید افقی،کاهشی کیفت هوا و اختلال تردد در جاده‌ها پیش بینی می شود. سلاجقه  با اعلام وزش باد تا روز  شنبه در استان ادامه  دارد: روز جمعه  و شنبه شدت وزش باد بیشتر است و سراسر استان را فرا می‌گیرد .     او افزود : در حالی که مردم  کهنوج در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۴   درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند  ، لاله زار  با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین   نقطه استان به ثبت رسیده است.  کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰   درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.  انتهای پیام/ خبرنگار:کریم

هم او که ابوالفضل (ع)، پدر فضل (این کنیه برگرفته از برتری و فضلی بوده که از کودکی در حضرت نمود فراوان داشته و او را بدان صفت می‌شناخته اند) است.

هم او که باب الحوائحج است.

کبوتر دلم را که راهی صحن بین الحرمین می‌کنم، آنجا بویی از عطر علمدار به مشامم می‌رسد.

بین الحرمین

آنجا صحنه وفا و جوانمردی را نظاره می‌کنم درست که می‌نگرم آنجا شیر بنی هاشم (ع)، مطیع امر ارباب است. آری او، در اطاعت از فرمان امام زمان خویش نیز عباس (ع) است.

کمی آن طرف‌تر در خیمه ها، ماه بنی هاشم (ع) به امر رهبر خویش نگهبان خیمه‌ها و میر حرم است.

سخن رهبری درباره حضرت ابوالفضل

آری، آری در نهر علقمه ساقی لب تشنه، صحنه زیبای حسرت برای آب را به یادگار گذاشته است.

آری در میدان نبرد، عباس (ع) همچون شیر در برابر شغال‌های زمان می‌غرد و چه دلاورانه می‌جنگد و اینجاست آه، همین جا که ابوالفضل (ع) دستانش را برای دستگیری به زمین هدیه می‌دهد. یا عباس، یا کاشف الکرب.‌

او جان می‌بازد تا بقیه جان بگیرند و از چشمه جوشان فضل او سیراب شوند و از طرفی او خود نیز زیبا باز جان می‌گیرد؛ جانی برای رسیدن به معبود ازلی.

ابوالفضل العباس

آری ساقی لب تشنگان، عباس بن علی(ع)  بزرگ‌ترین جانباز است.

و حالا که سالروز میلاد این بزرگ مرد به نام جانباز لقب گرفته چه زیبا منش عباس را در جانبازان سرزمینم می‌بینم.

جانبازان

همان‌ها که با اطاعت از نائب امام زمان (عج) جان باختند تا کشور و ما باز جان بگیریم.

آه جانبازان سرزمینم چه بزرگ منشانه دست‌ها و پا‌ها و غیره را در راه اسلام هبه کردند و برخی چه تجار ایثارگری هستند که به جای جان، سال‌ها هم نشینی تخت و ویلچر را برگزیدند.

آری جانبازان، جان باختند تا سرزمین ایران به بیگانه جان نبازد.

آری، جانبازان باز جان گرفتند جانی برای دنیایی باقی و ماندگار.

جانباز  

جانبازان عزیز شما سال ها درد کشیدید تا غم و اندوهی به این سرزمین راه نیابد. آری، ما نیز ایستاده ایم تا کسی  به حریمی که شما برای آن جانبازی کردید، نگاه  مغرضانه نکند. 

یادداشت از معصومه یحیی زاده

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
بسیار عالی
آخرین اخبار