۴۱۰ میلیارد تومان اعتبارات وزارت کار، سهم لرستان سرشار از بیکاری شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۱۰ میلیارد تومان بدنبال سفر معاونان و نمایندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این استان مصوب شد که اکنون نهایی و جذب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان گفت: در سفر امسال معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۱۰ میلیاد تومان با مشارکت بانک‌های توسعه تعاون ورفاه برای کار‌های توسعه‌ای استان مصوب شد که عملیاتی شده است.

آشتاب ادامه داد: برخی طرح‌های نیمه کاره از جمله ۶ هزار راسی دلفان و کارخانه شیرخشک بروجرد با این اعتبار تا سه ماهه نخسنت ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شوند.

او اضافه کرد: همچنین تاکنون ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارات کرونا به استان تخصیص داده شده که ۱۹۳ میلیارد تومان ان با حفظ ۲۴ هزار و ۵۴۶ فرصت شغلی جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در راستای حمایت از اشتغال اقشار آسیب پذیر نیز از مجموع ۱۲۴ میلیارد تومان تخصیصی استان ۱۱۲ میلیارد تومان به سه هزار و ۳۵ نفر پرداخت شد.

آشتاب افزود: همچنین در راستای سیات‌ها و مشوق‌های دولت برای اشتغالزایی؛ سهم لرستان از معافیت بیمه‌ای کارفرمایان ۴۲۰ نفر بود که ۱۱۳ درصد تحقق یافت و ۴۷۶ نفر از این فرصت بهره‌مند شدند.

او گفت: سهم لرستان برای کارورزی دانش آموختگان نیز ۷۵۰ نفربود که ۷۶۵ نفر از ان استفاده کردند و در طرح یارانه دستمزد نیز وظیفه محوله به استان ۵۳۸ نفر بود که ۷۵۲ نفر از آن استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: بر اساس ارزیابی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی، لرستان در ۲ طرح تشویقی نخست بین جایگاه اول تا سوم کشور قرار دارد و رتبه اول اجرای طرح یارانه دستمزد را کسب کرده است.

آشتاب همچنین در خصوص راه اندازی سامانه جامع اشتغال و بیکاری لرستان اظهار داشت: اطلاعات ثبت نامی‌های مراکز کاریابی به این سامانه منتقل شده است و دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی از طریق این سامانه گزارش گیری کنند.

او ادامه داد: بخش خصوصی نیز می‌تواند در این سامانه نیروی کار مورد نیاز خود را جستجو کند.

در طرح معافیت بیمه‌ای کارفرما در صورتی که کارفرما از متقاضیان ثبت نام شده در مراکز کاریابی استفاده کند تا ۲ سال از پرداحت حق بیمه وی معاف خواهد شد.

در طرح یارانه دستمزد نیز اگر بنگاه‌های اقتصادی نیروی مورد نیاز را از ثبت نامی کاریابی‌ها تامین کنند، دولت دست کم یک سوم دستمزد نیروی کار را به مدت یکسال پرداخت می‌کند.

چنانچه واحد‌های اقتصادی، دانش آموختگان دانشگاهی را به کار بگیرند حقوق و آموزش نیرو‌های کار تا سه ماه توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورت بکارگیری نیرو‌ها پس از سه ماه، کارفرما تا ۲۱ ماه بعد از طرح معافیت بیمه‌ای برخوردار می‌شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راحله
۱۰:۰۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
بیکاری تو لرستان داد میزنه
آخرین اخبار