فرماندار چابهار گفت: عملیاتی شدن انتقال آب دریا از چابهار به شهرهای مختلف استان از آرزوهای مردم سیستان وبلوچستان است که با همت دولت تدبیروامید و با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس تحقق پیدا کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری  فرماندار چابهار  در نشست شورای اداری شهرستان چابهار اظهار داشت: مطالعه دقیق و کارشناسی، نمک زدایی و انتقال آب دریا بعنوان یک منبع پایدار می تواند موجب توسعه و آبادانی و تامین آب آشامیدنی مردم شهری و روستایی و صنایع شود.

او گفت: خدمات مختلف نظام جمهوری اسلامی درخصوص تخصیص اعتبارات لازم، اجرای طرحهای بزرگ و کوچک عمرانی وزیرساختی و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم در چابهار قابل تقدیر است.

فرماندار چابهار بیان کرد: همه مدیران با قدرت و با تمام وجود برای مقابله با کرونا و انجام امور محوله پای کار بوده و مسائل و مشکلات را پیگیری کردند که جا دارد از همه قدردانی شود.

او  ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات دولت توسعه منطقه آزادچابهار به ۸۲ هزار هکتار و بهره مندی آن از مرز خاکی ریمدان با پاکستان است و تلاش های خوبی برای بسیاری از پروژه ها انجام شده است.

فرماندار ویژه چابهار تصریح کرد: استقرار سازمان بازرسی در چابهار به سلامت کار مدیران دستگاههای اجرایی کمک می کند که جا دارد از توجه رییس قوه قضاییه، استاندار و مسوولان نظارتی تشکر شود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: چنانچه همکاری مردم و مسوولان در این شهرستان نبود این منطقه از نظر تلفات کرونا از مناطق بحرانی کشور می شد چون با این زیرساخت بهداشتی و تعداد کم تخت بیمارستانی و فعالیت بازارها و نمازهای جمعه قطعا مشکلات دوچندان می شد.

بامری گفت: چنانچه در کشور برخی اقلام کم است باید مسوولان برنامه ریزی و چاره اندیشی و راههای خدمت به مردم و تنظیم بازار را پیدا کنند.

او کمبود نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی، نبود اعتبارات برای تکمیل پروژه ها، کمبود زیرساختها و امکانات رفاهی، بی آبی، پیش رو بودن بحرانهایی نظیر کرونا، پشه مالاریا و حمله ملخ و خشکسالی را از جمله مشکلات بزرگ در شهرستان چابهار عنوان کرد و خواستار پیگیری و رفع مشکلات شد.

وی بر پرهیز تمامی دستگاههای اجرایی از تبلیغ و همراهی با کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری تاکید و خاطرنشان کرد: هیچ وقت امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیدا استفاده نشود و فقط هدف فراهم کردن مشارکت حداکثری مردم باشد.

فرماندار چابهار ادامه داد: بازار هم از ۲۹ اسفند تعطیل خواهد شد و امیدواریم همه همکاری کنند تا از شیوع کرونا پیشگیری کنیم.

بدهکاری ۱۰ میلیارد تومانی مشترکان برق چابهار

رئیس اداره برق چابهار گفت: اعتبار ۸ کیلومتر توسعه روستایی جذب شده که چهارکیلومتر آن اجرایی شده و بیش از ۹۰ درصد مشکلات برق روستای کمب تعیین تکلیف شده و این بخشی از خدمات است.

محمودرضا اکبری افزود: مشترکان شهرستان چابهار ۱۰ میلیارد تومان بدهی دارند و با این وضعیت نمی توان فعالیت ها را بخوبی انجام داد چون خدمات ما بستگی به واریز به موقع بدهی ها از سوی مشترکان دارد.

او  به قطعی برق برخی مدارس چابهار به دلیل بدهی اشاره و خاطرنشان کرد: نحوه تعیین تکلیف پرداخت بدهی مدارس وتعامل و همکاری با آموزش و پرورش در طول سالهای اخیر را خواستار شده ایم ولی متاسفانه از سوی مدیران آموزش و پرورش هیچ پیگیری نشده و مجبور به قطع برق مدارس شدیم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: ۱۲ جلسه با ۱۰۲ مصوبه درخصوص ساماندهی بازار برگزار شده و با برخی مشکلات از جمله کمبود روغن، مرغ و سایر کالاهای اساسی روبرو بودیم که دلیل آن نیز ممنوعیت ارسال مرغ از دیگر استانها به این منطقه بود.

او ادامه داد: توزیع میوه شب عید ۲۰ تن سیب درختی با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان و ۲۰ تن پرتقال با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان بزودی آغاز خواهد شد.

رییس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران نیز گفت: شهرستان چابهار ۱۱۲ جانباز، ۴۰ شهید و ۷۶۵ خانواده شهید دارد که در سال جاری ۳۴۰ دیدار با خانواده شهدا برگزار شده است.

ملیحه رضایی افزود: بعد از ۱۸ سال با پیگیری فرماندار چابهار و مسوولان به ۵۲ خانواده شهید زمین واگذار شده و ۱۸ نفر تسهیلات مسکن دریافت کردند.

او  ادامه داد: ۷۰ تابلوی نام شهید و نامگذاری معابر با نام شهدا از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام شده است که جا دارد از همه قدردانی شود.

رییس اداره آموزش فنی وحرفه ای چابهار نیز گفت: کارگاههای آموزش بخوبی برگزار شده و در حاشیه شهر نیز حدود ۱۲۲ نفر از زنان سرپرست خانوار آموزش دیده اند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار نیز گفت: ۱۳۹ میلیون لیتر بنزین و ۳۰۰ میلیون لیتر نفت گاز در سال جاری توزیع شده که نسبت به سال قبل پنج درصد رشد دارد.

کورش محمدی معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری ویژه چابهار نیز اظهار داشت: در انتخابات شورای اسلامی شهر ۷۵ نفر در شهرچابهار و ۱۷ نفر در شهر پلان نامنویسی کردند که ۱۰ درصد آنان بانوان هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار