مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح تشدید بیماریابی کرونا در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا منصوری مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به برکات بسیار اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل و مقابله با کرونا گفت : خوشبختانه با اجرای این طرح شمار بستری‌های کرونا حدود ۸۰ درصد و شمار فوتی‌های کرونا هم حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

او گفت : اجرای این طرح در بعد مالی هم به کشور کمک بسیاری کرده، طوری که طبق برآورد‌های صورت گرفته اجرای این طرح موجب صرفه جویی ۴۵ هزار میلیارد تومانی در حوزه درمان کرونا شده است.

منصوری افزود: اجرای این طرح صرفه جویی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه‌های دیگر را به همراه داشته است.

این مسئول افزود: جدای از این‌ها مهمترین برکت اجرای این طرح نگاه جهان به ایران بود، چرا که همه انتظار داشتند بحران کرونا در ایران در زمستان به اوج خود رسیده و کشور را زمینگیر کند، اما به یاری خدا اجرای این طرح باعث شد زمستان باثباتی را پشت سربگذاریم.

طرح "تشدید بیماریابی" کرونا در کرمانشاه کلید خورد

مسئول بسیج جامعه پزشکی از اجرای طرح تشدید بیماریابی از ۱۸ اسفند در سراسر کشور خبر داد و افزود: این طرح یک ماهه که تا ۱۸ فروردین ادامه خواهد داشت، ۲۰ اسفند به استان ابلاغ و مقدمات اجرای آن در استان فراهم شده است.

منصوری از تشکیل ۳۰۰ تیم برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: این انتظار هست که دستگاه‌ها و ادارات هم همزمان با اجرای این طرح نظارت‌های خود را در بحث اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ایام نوروز تشدید کنند.

او افزود: انتظار داریم با توجه به شیوع کرونای انگیسی محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی با سخت گیری بیشتری اجرایی شود.

او گفت: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا روزی که ویروس کرونا در کشور فعال باشد، ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.